måndag 23 januari 2017

Förberedelser

I morrn har vi TVÅ 5 åringar här hemma i tre veckor ;) Våran älskade kille fyller hela FEM ÅR!!!! Vart tar tiden vägen!! :O 
Jag o mannen har slagit in paket nu på kvällen. O jag har även förberett för morgonen...

Han får ett paket (detta) när han vaknar...

Eftersom dom ska va på förskolan redan kl 7 på morgonen firar vi familjen honom på kvällen. Men vad är en födelsedag utan skönsång ;) o paket på morgonen. Så har köpt choklad minimuffins som jag ska sätta ljus i, o blåst upp en ballong. Detta bärs in på en bricka me våran flagga på oxå (födelsedagsflaggan) o så sjunger vi o så får han öppna detta paket. Oj så glad han kommer att bli :D Sen är det förskolan för dom o jobb för mig. Hämtar dom 15.30 o då hem o äta födelsedags middag som Tim önskat helt sj. Korv o potatismos (hemmagjord såklart!) jag äter soppa :P O sen är det gympa mellan 17.20-18.20, o när vi kommer hem från den blir det skönsång (igen ;) ) o så ska resten av paketen öppnas o så vaknas det glasstårta (oxå på Tims önskan) :) Då vi ju är lediga på ons (som jag älskar't!!) så gör det inget om det skulle bli lite sen kväll! 
Tror han kommer bli super glad över sina presenter!! :D Sen nu på sön kommer släkten hit o firar o helgen efter det kommer han o Ida ha ett gemensamt kompiskalas på Leos :D

Jag har idag skalat potatis o förberett så att det ska gå så smidigt som möjligt i morrn när vi kommer hem. 
Har hunnit mkt idag. Jobb 7.30-15. O jisses va trötta vi va i morse!!! Ida va vaken mååång ggr i natt pga mardrömmar =jag sov kasst! O sen upp tidigt på det. Men vi kommer få rutin på det! Hämtade dom strax innan halv fyra, hem o Ida hängde en tvätt som va taimrad o klar (hon har börjat göra det, plocka i o ur diskmaskinen mm.) hon tycker det är så himla kul så man får väl passa på o njuta ;) Sen stod jag o stekte plättar i en timme. Phju! När mannen kom hem skippade jag o käka o drog till gymmet ist (jag hade ätit en morot men kan inte träna precis efter maten...) Körde ett pass på en timme...


Trött o galen!! Hahaha!

Men nu orkar jag faktiskt inte skriva mer. Det va dom vanliga kvälls rutinerna o vi har kikat på ett avsnitt av Arrow. Men nu blir det over And out för min del! Godnatt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar