fredag 20 januari 2017

Städa, städa, varje fredag....

Tim är faktiskt redan piggare! Han hade liiite feber i tors morse/fm. Men sen försvann den. Han åt dock nästan inget, bara en tallrik yoghurt o isglass. Ida va en stund på förskolan. Lämnade henne vid 9.15 o hämtade henne strax innan 14. Hon hade lekt me Elise o haft så kul! Jag va så grymt trött i tors morse o frågade Ida vid halv nio om hon ville till fsk el va hemma (hoppades lite på att hon skulle vilja va hemma så jag kunde sova vidare :P ) Men hon ville gå. Så masade mig upp vid halv nio ;) 
Jag o Tim mös mesta delen av dagen. Han hade inte så mkt ork o satt el låg mest i soffan. Jag gjorde mig en god omelett o sallad till lunch....

Så gott sååå!!!

Jag plockade o fixade lite här hemma.. Never ending story när man har barn liksom ;) Passade på o göra matlista för kommande veckor o en nota. När vi hämtade Ida så passade vi på o lämna kalas inbjudningar till några av deras kompisar :) Skönt när de bor nära så det bara är o åka förbi o posta sj ;)
Em rullade på o kvart över fyra somnade jag :O Men slumrade en halv timme o gick sedan upp o fixade middag. Ris o kassler i ugn. Mannen kom hem o vi åt o sen åkte han o handlade. Ida tänkte först följa me men då de höll på o göra en båt av en stor kartong så ville hon fortsätta me den ;)
På kvällen tittade jag o mannen på ngr avsnitt av Navy CIS o NCIS LA. Han la sig vid elva o jag tänkte att jag snaaart ska lägg mig. Kl hann visst bli ett innan jag kom i säng! O sen låg jag o spelade på mob till halv två :/ Sov kasst resten av natten... Inte bra o somna sådär på em :/ 

Igår morse v vi sega både jag o barnen. Drog oss till 9.20 men då bara måste vi gå upp! Skulle möta upp en vid Ica maxi i stenhagen. Så vi åt frukost o va där till kl 10.31, perfa! ;) Köpte present till Ida. Två olika petshop hus o tillbehör :) Vi åkte sedan till Patriks jobb o va där nästan 40 min. Barnen lekte o jag o mannen pratade, jag tittade på när han packade o så provade jag lite stolar!
Åkte sedan o postade den sista kalasinbjudan. Åkte hem o åt mellis (fikade pepparkakor o mjölk, barnen iaf, jag drack kaffe ;) ) Dom gick sen ut o va ute 1.5-2 tim. Jag passade på o dammsuga o gick sen ut jag me! När vi kom in åt vi lunch, jag dammade, tvättade o röjde barnens rum o dammsög det. Sen fick dom duscha o bada o jag fixade middag. Mannen skulle inte komma hem förren på natten så jag o barnen åt själva. Efter middagen rengjorde jag badrummet o tog mig sen en dusch. Mös me barnen i soffan innan det va dax o läsa. Vi läser ju en bok för barnen varje kväll. Gjort sedan de va typ 1-2 år. Men när julkalendern började vart det den ist. Sen ledighet o Sälen. Men nu har vi börjat igen. Både jag o barnen älskar det! Dom kan lyssna på när man läser hur länge som helst! Vi har gjort som så att dom får välja varannan dag sön-fre. Lördagar har dom oftast film mys ist :)
När dom lagt sig kröp jag upp i soffan, tände ljus o kollade på några avsnitt först av Teen Mom o sedan Geordie shore. Det är egentligen en helt sjuk serie men såååå jäkla rolig alltså!! Som jag skrattade igår! Haha! Dock är det skämskudde mååånga gånger, därför tittar jag helst sj på det ;)
Kom inte i säng förren halv två (igen!!) mannen kom hem vid två. 
Idag är det lugna puckar som gäller. Ska till Gränby en sväng o kolla present till Tim. Som fyller FEM år på tis!!! :O

Min mysiga kille <3

Sen hoppas jag på o ta mig ut till gymmet....
Trevlig lör på er!!!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar