måndag 16 januari 2017

Sälen 2017

Jaha. Vart ska jag börja... vi har haft det TOPPEN verkligen!!!! :D Alla hade kunnat stanna en vecka till! Vi har åkt skidor heeeela dagarna! Från strax efter 9 till runt 17.30. Tagit lunch pauser. Många besök i våffelstugan ;) Barnen har gått på skidskola mån-fre. Vilket har gått kanon!! Efter första dagen fick Ida hoppa till en annan grupp. Där de fick åka i mkt större backar, o testa flera liftar. Det va bara Ida o en tjej till så det vart nästan privatundervisning ;) Sista dagen fick de diplom, skidkörkort o medalj :) Det stod oxå att dom rekommenderade både Ida o Tim o gå i nästa nivå på skidskolan nästa gång :D Så fort dom båda lärde sig!! Ida va det fullt ös på efter andra dagen, Tim efter tredje. Så sista dagarna åkte de både knapplift, bygellift o sittlift. Från toppen! :D Det va såååå mysigt, o såååå himla kul!! Jag o brorsan körde offpist o skogen o tillslut hakade även barnen på! Hahaha! Som vi skrattade!!! O en tur ledde genom Valle landet (snögubben) o då åkte man genom tunnlar o andra hinder. Vi tajmade o hamnade på Valle teatern där han uppträdde så barnen kunde kolla :) O de fick även åka skidor me honom :D Isadora va oxå grymt duktig!! Första gången hon åkte o hon lärde sig jätte snabbt! Hon är ändå 10 år. 
Det vart fika i toppstugan, middagar tillsammans, restaurang besök, trubadurkvällar då pappa o brorsan spelade gitarr (de hade me sig sina) o en Afterki em för mig o mamma, jisses va kul vi hade!! Hahaha!! 
Det vart väldigt tidiga kvällar då vi va såååå möra! En kväll somnade jag o Tim vid halv sju :O Haha! Vi låg o mös o busade i sängen o helt plötsligt snusade han, o då somnade jag me :P Patrik o Ida spelade Svarte Petter o hade så himla kul, som de skrattade!!!
Det snöade o blåste som sjutton vissa dagar, o några dagar va det soligt o härligt! Det kom 20 cm snö på ett par dagar. Det va verkligen massor av snö där, så underbart!!!!
Resan dit gick kanon, även resan hem! Vi käkade lunch me mamma, pappa, Kriss o Isadora båda gångerna :) 
Min kropp har, trots fruktansvärd värk, mått rätt bra. Va "bara" två revben som låst sig. O så mitt knä som strulade. Men alltså vilken underbar resa! Detta vill vi absolut göra om nästa år! Med samma människor + Cassi, isolde, Amanda o Adrian såklart! :D Hyra ett stoooort hus me bastu o öppenspis. Så mysigt!!
Barnens har oxå älskat detta! De ville såklart åka skidor idag. Jag o Patrik har pratat om att åka till kungsberget en dag me barnen, att de ska få det som en del av deras födelsedagspresent. Så så blir det nog ;) Sen ska vi åka en dag me ett par kompisar oxå ;) 
Det här är en resa, liksom Thailand, som vi för alltid kommer minnas <3
Kör en bildbomb här, har såååå mkt bilder!!!!

Mannen o jag tog ett åk första dagen (sön) när vi kom dit. En topp tur!


Reso för skidskola!


Tjoho!!


Tim åker iväg me knappliften...


Brorsan o mannen på restaurangen på toppen!


Pappa o jag!


Mys me min tös <3


Barnens våffla....


Min :P


Finaste skidkillen <3


Finaste skidtjejen <3


Barnen på restaurangen <3


Mamma o bror!


Så fina vi är ;)


En solig dag på toppen :)


Min våffla, den va yammie!


Heja på Valle!


:)


Bus med skidlärare  :)


Myskvällen me Tim :)


Ida ville diska en dag, vi tackade inte nej ;)


På väg ner från toppen....


Barnen testade kalas våffla! Haha!


Sista skridskoledaren o Valle kom på besök igen :)


Det vart dragkamp mellan skidskolebarnen o skidskolelärarna ;)


Barnen vann såklart :P


Första turen hela familjen upp till toppen i sittliften :)


Wohoooo!! Uppe!!! :D


Mys me morfar <3 Där i fönstret bakom ser man den stora Gustavsbacken. Vi bodde allra närmast backarna ;)


Goooos!!!


Puss kusin!! <3


Ida o Tim kommer i full fart!




Uppvärmning me Valle innan det va dax o åka me honom ner för backen :)


Väl nere vart det kram kalas!


:)


Varm choklad i toppstugan är ju ett måste :P


Valle teater...


Barnen i bygelliften....


Hej då Sälen för denna gång!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar