lördag 28 januari 2017

Kalas tider!

Vi har en väldigt intensiv period i okt o november me massor av födelsedagar. Men även i jan o feb. O där emellan är det ju dec, som ju julen är. Så ok-feb har vi en intensiv men oxå rolig period. Dock verkar många av barnens kompisar oxå fylla nu o det är sååå många kompis kalas! Inte lätt o få ihop det. Tim fyllde ju i tis, o då hade vi bara i familjen lite mys firande. I morrn har han släkt kalaset o nästa helg har han o Ida gemensamt kompis kalas på Leos o 10 dagar efter har Ida sin födelsedag som vi firara bara familjen o så nån av helgerna blir det släktkalas. Så ja, MÅNGA kalas blir det! O så bjuds dom på sina kompisars kalas oxå. Idag är Tim på kalas på Leos för hans kompis Linnéa fyller år. Ida är iväg me Isadora, mamma o pappa på Snövit musikal. Som börjar nu kl ett. O jag fick sån fruktansvärd spänningsmigrän igår em som fortfarande sitter i så Patrik fick åka me Tim på kalaset. Känns inte som om att sitta på Leos gör mitt huvud bättre precis :/ Men han skrev för ett tag sedan att han satt o pratade me några pappor så det va skönt, att det inte bara va mammor där ;) Jag hade tänkt städa, o fixa o dona här hemma inför kalaset i morrn. Men väljer o lägga mig o vila ist, när jag ändå är helt sj. Det andra finns ju kvar o lär inte gå nånstans :P

Annars då. Denna vecka. I ons va vi ju lediga. O det va välbehövligt! Barnen va trötta o jag hade jätte ont i halsen o kände mig inge bra. Försökte vila så gott jag kunde. Gick upp sent, va till sjukgymn kl 10.30, när vi kom hem ville barnen så gärna måla (jag ville lägga mig på soffan, haha) men såklart de skulle få måla....

De samlar ju på så mkt. Vi har en hel pyssel hylla o just nu även en stor kasse me kartonger mm. Som de pysslar me...


Här målade de kartongerna :)

När det va klart hade de ju färg på både händer o i ansiktet?! Så det vart in i duschen med dom. De skulle det i vilket fall men jag hade tänkt senare. Men skönt o få det gjort! Sen vart det lunch o efter det kunde jag äntligen få vila. La mig på soffan o halv slumrade i typ 1.5 timme. Sen va det dax o laga middag. Vi hade föräldramöte på mitt jobb men kände att jag inte orkade. O hade jag gått hade jag inte orkar jobba på torsdagen. O även om f-möte är viktigt kändes det ännu viktigare att jag va där på tors. Ons kvällen vart iaf lugn o mkt vila.
På tors jobbade jag dårå, kände mig ändå lite piggare vilket va skönt. Torsdagar kommer vi hem sent, är liksom den senaste dagen. Då är vi hemma runt 16.40. Så då blir det inte så avancerad matlagning. Det behövde handlas oxå o jag behövde träna. Även om orken sa nåt annat o jag ville helst lägga mig. Men vi kompromissade då jag oxå insåg att jag skulle behöva träna OCH handla. Så mannen tog handlingen. Så efter middagen gick jag ut till gymmet o tränade o Patrik klippte Tim. Det va dax för honom o då det är nåt som han inte alls gillar så drar man sig för det. Man behöver prata om det ett tag innan det är dax. O det bästa är o göra det när han sj vill. För oftast så säger han bara en dag att idag vill jag klippa mig. O denna dag gjorde han det så Patrik passade på. När jag kom hem åkte han iväg o handlade. Jag duschade o fixade barnen, läste saga o la dom....

Hann bara med 10 min på bandet i tors, kör annars 20-25 min. Men viktigast att jag hann me styrkan. 

Kände mig ändå bra på fre när jag vakande, även om jag hade träningsvärk, ganska ordentlig :P Dagen på jobbet gick oxå bra men när jag hade hämtat barnen o vi kommit hem kom huvudvärken :( Vi va hemma typ en halvtimme o sen kom min bror, Isadora o Isolde. Va ett tag sen barnen träffades så det vart fullt ös! Jätte kul men inte så kul för mitt huvud... Men efter några timmar (när Patrik kom hem från jobbet) åkte jag o Kriss o lämnade Isolde till Cassi på Gränby. Isadora skulle sova hos oss. Så snällt av Patrik att ta hand om dom då jag inte heller skulle va hemma. Men barnen hade haft så kul o när sen Ida o Tim hade lagt sig hade Patrik o Isadora kollat på Harry Potter o ätit ost o kex o haft det så kul så!! :D O sen kollat på lite gamla kort!
Jag o Kriss åkte iaf sen hem till Amanda där vi hade en jätte mysig o rolig syskon kväll <3 Amanda hörde av sig i fre morse o frågade o det va så kul att vi alla kunde me så kort varsel! :D 

Finaste syster o bror <3


Veggie sushi som va sååå god!! O så drack vi vin!


Lite mer vin vart det o massa snack i soffan! :)

Jag hade ju så sjukt ont i huvudet, försökte ignorera det då vi ju hade det så kul o mysigt! Men jag kanske inte va den roligaste... Även om jag hade kul! 
Tack så jätte mkt fina ni för denna kväll!!!
Vid kvart över elva åkte jag o Kriss hem. Det vart en dusch o borsta tänder för mig o sen direkt i säng. Glad o tacksam för att världens bästa man gick upp me barnen i morse <3 Så jag fick sova till halv tio. Gick upp o åt frukost o sen åkte jag o Tim o köpte present till Linnéa!

Hm, nu kanske detta vart ett långt o rörigt inlägg. Men me mitt huvud så blir det som det blir! Haha! NU ska jag vila då mannen o Tim kan dyka upp närsom....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar