måndag 4 juli 2016

Känns som det ska!

Åh va söta barnen va när de kom hem igår!! Ida tjöt till o kom springandes o jag fick en sån bamse kram!! <3 Sen kom Tim o även han kom springandes o så många kramar o pussar jag fick! <3
Jag sa att de skulle kika under kuddarna deras o där låg deras nya kläder. Oj så glada de vart!! :D Kläderna åkte på direkt! Sen va vi ute. Jag tog fram den där kardborregrejen me boll o vi kastade me den o hade så himla kul! Barnen cyklade. Dock ramlade Tim direkt i gruset o fick ett rött märke på näsan o pannan?! Han hade såklart hjälm men det kom liksom grus mot pannan. Skumt! Men tack o lov att han hade hjälm!! Vilket de alltid har när de cyklar om de så är på vanlig cykel el sparkcykel. 
Jag skulle till Willys o köpa kött. Tim ville såklart inte va ifrån mig o hakade på :) Kom hem o fixade köttet. Gjorde en sallad o sen grillade Patrik. Mamma o Anna kom förbi en sväng o ville säga hej till barnen. De gick några varv runt husen me Anna medan Patrik grillade. Grann flickan Svea hakade på oxå :) De leker så otroligt bra ihop! :) 
När vi hade ätit ville barnen ut igen. Vi åt inne då det vart så mulet o kallt precis då. Men så sprack det upp o vart sol igen! Självklart fick de gå ut. Vi vrider lite på dygnet på sommaren. Vanligtvis lägger de sig runt sju o sover till halv sju, sju. På sommaren när vi är hemma brukar det bli att de lägger sig runt åtta o sover till halv åtta, åtta. När vi är iväg o tältar o så blir det oftast att de lägger sig runt halv nio, nio o sover till halv nio, nio ;) Det tar några dagar o vrida på dygnet men oftast är det inga problem. De sover runt 11.5-12 timmar per natt. Vilket de behöver! När barnen hade lagt sig igår dukade vi fram morots o gurkstavar o en dipp o tittade på fotbollen. Hejade såklart på Island :) De spelade bra tills Frankrike gjorde sitt först mål, sen gick det bara utför :/ Skit trist då det hade varit så kul om Island gått vidare! Men de kom ändå långt :) Efter det la jag mig. Hade svårt o komma till ro o somna. Men sov sen rätt bra. Upp o till jobbet i morse. Fick låna pappas bil (TACK! <3 ) så Patrik o barnen kunde ha våran. Kändes så jäkla trist o motigt o åka till jobbet idag :( Ville ju va hemma med familjen... Men som vanligt gick det så bra så när jag kom dit o dagen rullade på. Skulle egentligen jobbat 9-14 men hade några timmar o ta igen så jobbade över en timme. Vi hade pratat om o åka o bada me barnen när jag kom hem men vädret va inte spec lockande :/ Bestämde mig oxå för o byta dag, då möjlighet fanns, så jobbar ons ist för fre. 
Kom hem till kramgoa kids! O man ;) Han hade tagit fram soppa ur frysen som vart dagens middag (behöver göra slut på det vi har) o så bakade jag scones till. Vart så gott så!! Sen cyklade Patrik iväg för o möta upp Stefan för fiske! Jag röjde köket, tog mig en dusch o sen mös vi ner oss i soffan o tittade på Skönheten o odjuret (som de hade köpt när de va borta förra veckan) tror faktiskt aldrig jag sett den. Haha! Men den va bra! Det vart dock lite sent o barnen kom inte i säng förren halv nio ;) Men så skönt me semester, då gör det inte så mkt! 
Jag sitter här o skriver. I morrn är jag ju då ledig. Så vi ska till Fyrishov. Bada ute om fint o inne om icke fint ;) Har ju sommarpass så kan ju komma o gå hur som när som :) 
Hm, Patrik tömde min Mob på bilder igår (laddade in dom på datorn) så jag har inga nu. Får bjussa på en från jobbet idag..

Solen sken o regnet öste ner!!

Nu ska jag se om det finns nåt på tv o kika på. Annars kanske det får bli nån film el nåt :) Får se när mannen dyker upp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar