söndag 24 juli 2016

En ny favvo o fullt la medvetslös!

Idag sov vi länge. Iaf jag, Ida o Patrik ;) Tim vaknade nån gång vid kl åtta. Jag vaknade oxå då men låg o drog mig i sängen. Tim tittade på tv. O Ida snusade vidare till typ kl nio. Jag råkade somna om o vaknade inte förren halv elva :P Då satt barnen o Patrik o åt frukost. Seeen frukost! Haha! Sen började vi packa in allt från bilen. Jag, Ida o Tim cyklade till MM o köpte presenter till Lilly. Patrik hade bokat tid i tvättstugan då det va såååå mkt tvätt. Vi slog in presenterna, fixade oss i ordning o åkte till Leos. Då det ju va så himla fint väder va det typ inga på Leos. Ja, förutom kalas barnen dårå ;) Lämnade dom i trygga händer o så åkte jag o Patrik o storhandlade på Kvantum. Hem o lämnade honom o allt vi handlat o tillbaka till Leos där kalaset ännu höll på. Stannade några timmar till o pratade med några föräldrar o barnen fick leka på i det nästan tomma leklandet :) Ida ville åka hem o leka med Jonna så flyttade över bilbarnstolen till deras bil o så åkte jag o Tim hem. Fixade middag, åt o hämtade sedan Ida som hade haft det bra :) På väg till bilen gick vi ju förbi mamma o pappa o dom va ute så Ida rusade dit o vi stannade en stund :) 
Kom hem o barnen fortsatte leka ute o jag fortsatte röja här hemma. Fick det fint i köket o ok i vardagsrummet ;) Kokade sedan pasta, skar upp kassler o grönsaker till pastasallad som vi ska ha med oss i morrn. Ska möta Jonna, hennes pappa Tobbe o hans flickvän Kamilla för bad i Bälinge i morrn :) Först ska det tvättas dock. Kl SJU!!!! :O Men det får mannen ta. Jag ska sova då :P 

Idag när vi va till MM köpte jag sånna här glasflaskor me lock o sugrör (har tänkt det länge men har aldrig blivit av tidigare) 

Köpte även Ice Tea. O jisses så gott detta va!! Me massor av is :P

Köpte fyra st. Me olika färger ;) Barnen o mannen gillade oxå dessa! Så vart ett glas Ice Tea när jag höll på o packa upp allt här hemma, ett litet glas efter middagen o ett litet nu på kvällen framför tvn ;)


Mina älskade tröttisar på Leos <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar