onsdag 8 maj 2013

Inskolning

Ja hur går det nu då... Det går bra. Ungefär så som ja hade kunnat förvänta mig. Förmiddagarna går bra. Vid elva blir Tim hungrig o trött. O igår efter maten la vi ju dom på madrasser på golven. Tim tog kanske 15-20 min på sig o somna. Han gillar ju inte när man ligger bredvid, vill helst ligga själv o böka runt. Ida ville inte somna. Tim sov bara 45 min vilket resulterade i två VÄLDIGT trötta barn igår em o kväll. De somnade kvart i sju. Idag gick det oxå bra på fm. Närmare lunch vart Tim jätte trött. De satt själva o åt vid varsitt bord med en varsin pedagog o ja satt en bit därifrån (men de såg mig) efter en stund varrt Tim jätte trött o ville till mig. Så han satt i mitt knä tills Ida ätit upp. La hans napp o snutte o filt på hans madrass o gick o satte på Ida en blöja. När jag kom tillbaka låg en av pedagogerna bredvid Tim o han sov nästan. Så Ida gick o la sig där bredvid o ja gick ut igen. Sen satt jag ute i två timmar! Ida hade inte somnat o Tim sov bara 40 min :S Han hade gnällt lite men knappt nåt. De hämtade mig vid två, vi åt mellis o gick sedan hem. Det går bra där, men man märker att det är ålderskillnad på barnen. Ida bryr sig knappt om mig, om inte Tim gnäller o sätter sig i mitt knä :P Tim går det bra för så länge han har pigg o energi.... Är otroligt glad att de bara kommer gå tre dagar i veckan! Hoppas verkligen Tim kommer börja sova längre o Ida SOVA. Det är inte roliga eftermiddagar o kvällar här hemma... Efter middagen så satt vi bara med dom i soffan en timme. För att de skulle få komma ner i varv o lugn o ro. Kl 18.20 la vi dom med varsinn välling flaska o de somnade direkt när de ätit upp..... Sötisarna!!

Där fick ni en uppdatering om det oxå! :)

Orkar verkligen inte maila bilder o kopiera o flytta (tar sån tid) så bilderna till detta inlägg kommer i nästa inlägg ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar