lördag 25 maj 2013

Planer ställs in på löpande band...

Det började med planerna för dagen som va o ta oss ner på stan o kolla på karnevalen. O nu grillningen i kväll. O troligtvis måndags play daten... 
Ida såg inte pigg ut när hon vaknade efter  vilan (o då blev hon väckt av Tim efter två timmar..) ja kollade temp o hon hade så mkt som 39, efter att ändå ha vilat i två tim... Kollade även Tim o hans visade 38.6... Suck!! Vad är detta??!! De fick feber i tis o nu är det lördag.. De hostar hela tiden, värst på nätterna, så man kan tro de ska hosta upp lungorna. O min hals har inte blivit bättre o nu har även ja åkt på hostan... På mån ringer ja vårdcentralen så de får kolla på barnen!
Tänkte först vi skulle gått till mina föräldrar o bara ätit o sen gått hem. Men då vi blir ngr st (vill heller inte smitta nån) o barn röjer ju på fast de bör vila så bestämde ja mig för att vi får bli hemma. Hade de inte haft feber hade vi gått dit o ätit. Men tar inte ut barn me feber (spec inte 39 graders) i denna värme!! Vi håller oss instängda o me fönstren på skuggsidan (våra sovrum) öppna så det är svalt o skönt för febriga barn... Nu ska ja bara komma på nån middag till dom o mig :/ Nåt de kommer äta, får nog bli fiskpinnar o makaroner till dom :P de går ju iaf i! O sen har ja en fantastisk snäll mamma som kommer hit me grillad mat till mig som ja tänker ära när barnen lagt sig ;)

Ida ville ha denna shorts dress på sig som ja köpte förra sommaren men som då va lite förstor. Nu sitter den perfa! O luftig o skön när man har feber! Vi har myst i deras rum, de har myst me varandra o nu myser vi i soffan <3





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar