torsdag 14 juni 2012

Glömsker...

Det är jag det... Har inte ett endaste kort från hela dagen... Trååååkigt!! Måste komma ihåg det nästa gång! Skulle va hos Jeanette kl 10 i morse, i Fullerö. Vaknade som vanligt av barnen vid 6.30 *snark* varför ska de helt plötsligt ha blivit så morgon pigga för!! :P Kl 7 sa jag åt Ida att det va ok att gå upp ur sängen (här hemma stiger ingen upp innan kl 7, om man inte jobbar dårå) Patrik gick upp med henne, jag o Tim låg kvar o sov. Halv åtta vakna Tim, Patrik kom in o hämtade honom, jag somnade om. Sen kommer Patrik in o säger att nu är det frukost, o då trodde jag att kl va åtta, jag lät dig sova en halvtimme till säger han! Jag flyger upp o tittar på kl, jisses!! Halv nio, o jag som skulle åka kvart över nio!! Upp,käka frulle, fixa barnen, packa med det som behövdes till dom, o kl 9.27 satt vi i bilen, observera att jag då oxå hade sminkat o fixat MIG oxå! Det måste varit rekord för oss! Haha!
Hittade på en gång hem till Jeanette, typ, haha! De bodde så fint så. Vi ahde det väldans skoj med dom o Emelie o hennes ena flicka :) Ida ville dock inte äta lunchen o kontenetan av det vart en trött o gnällig liten Ida från kl 12... O både hon o Tim är ju vana att sova efter lunch i ca 1.5-2 tim.. Tim va dock super snäll o glad hela tiden! Somnade lugnt i deras babysitter (som förövrigt va precis en sån som vi har!) När vi skulle röra oss vid halv två tiden vaknade Tim. Så han va lite lessen en bit men sen slockna han. Ida somnade rätt fort! ;)
Vart en sväng förbi Johanna - räddaren i nöden, o hämtade blått strössel som jag ska ha till bakningen i morrn. Vart kvar där en timme, stackars henne! Barnen gnällde, Ida va hungrig, Tim vart hungrig precis när vi skulle åka... Fick mig ändå 10 min på vibramovern, skaka på fläsket lite ;) TACK Johanna för strösslet o för att du stod ut med oss en stund! ;)
Väl hemma vart det till o mata Tim. Sen vart det grillat till middag!! Mums!!
Barnen somnade rätt snabbt i kväll. Då Tim bara sovit ca 1 tim ustakat under dagen tvär slocknade han kl halv sju. Ida somnade strax efter sju.
Hade tänkt o påbörjat bakningen idag men då fattades det kakao, typiskt!!!
O eftersom jag känner mig hängig (igen!!) så tänker jag strax gå o lägga mig. Blir en låååång dag i morrn!
Ska va i Rasbokil kl 9 för o få nycklarna till församlingshemmet o börja duka. Sen förbi mamma o pappa en liten sväng. Till Thuns en snabbis o se om de har lite som fortfarande fattas. Sen ska jag baka allt, o titta på fotbollen... Önsla mig lycka till... Lär behövas!! ;) O hoppas jag känner mig piggare oxå...
Jisses, dettta vart ett långt inlägg, hoppas du orkade läsa ;) Kram på Er!!

2 kommentarer:

  1. Oj!! Du har verkligen o göra imorrn!! Lycka till med det och tack för idag det var jättekul och träffa dig och barnen!!
    Kram Emelie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är sjukt mycket!! haha! Sitter nu o tittar på fotbollen o sen är det dags att fortsätta med baket ;) Va jätte kul o träffa er me!! :) Kramar!!

      Radera