måndag 21 augusti 2017

Tidig kväll

Jag är sjukt trött alltså!! När jag hämtade Ida hade det gått jätte bra. Hon hade varit liiiite ledsen men det hade snabbt gått över!! Hon va glad när hon kom ut ur klassrummet o sa att det hade gått bra! Mitt hjärta!! ❤️ Alltså jag är lite (mycket!! Haha!) blödig just nu! Det känns verkligen såååå jobbigt att barnen blir större o större. Det går på tok för fort!!! 
När vi kom hem åt vi lite mellis o sen spelade vi lite spel tillsammans hon o jag. Sen åkte vi förbi mina föräldrar på väg till förskolan. Vattnade alla blommr o skulle ge katten Izzy mat. Men hon ville inte komma. Va säkert för skönt ute 😊 Sen till förskolan för o hämta Tim. Va där strax innan kl tre, bussen ska komma kl tre... den kom 15.25 😏 lite irriterande faktiskt!! Jag skulle verkligen behöva hämta honom kl 15 så vi hinner hem en timme (onsdagar) innan Idas ridning börjar... Aja, får prata me fröknarna om det i värsta fall! 
Hon kom ut o gnuggade sig i ögonen, han hade såklart somnat på bussen på vägen hem, gubben ❤️ Vi åkte hem, stannade ute o lekte en stund o sen in. Då ville Tim ut o spela fotboll me mig (jag som hade hoppats på att han skulle va för trött 😝) så det va bara o pallra sig ut! 😅 Spelade nästan en halvtimme men sen behövde jag in o fixa middag. Mannen skulle träffa Viktor efter jobbet så... Så vi åt o sen röjde jag köket, fixade barnen för kvällen. Hade lite soffmys knappt en halvtimme. Läste sen en saga för dom innan dom fick lägga sig i sina sängar o bläddra i en varsin bok en stund 😊 Vi har ju alltid läst för dom. Jag tycker det är bra o mysigt! Men deras nedvarvning gör sig bäst om dom får ligga i sina egna sängar o bläddra lite. Så jag försöker me både och lite 😉 Tim tog liiite tid på sig o somna, men me tanke på att han släckte läs lampan vid halv åtta o sov innan kl slog åtta va det helt ok! Ida låga vaken lite längre, men somnade även hon sen 😊 Jag har förberett en tvätt till i morrn, tagit fram kassler ur frysen, o röjt någorlunda fint i lägenheten. Latade mig lite i soffan men nu går ögonen i kors så tänker faktiskt sova!! Godnatt!!

Tim framför Pelle bussen! 😊


O på väg in i bilen 😉


Fotbolls killen in action!!! 😄

Håller tummarna för att morgondagen går minst lika bra!!! ✊🏻

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar