onsdag 2 augusti 2017

Grekland 2017

Det kommer mest bli massa bilder då jag inte kommer ihåg exakt vilken dag vi gjorde vad på :P Det va iaf rätt sent när vi kom dit så det vart bara till o handla lite frulle o sen sova.
Dom två första dagarna regnade det nästan hela tiden :(( Höll på o få spunk!!! Jag o Malin (kusinen, va ju där me mamma, henne o min moster) gick ut o åt andra kvällen o det åskade o blixtra som sjutton!! Men sen vart det underbart varmt o solen o vi stekte vid poolen el stranden. Vart liiite shopping, åt ute o bara va! Va riktigt skönt!! Kollade på hockeyn som ju va såååå spännande!! Det låg en sportbar precis utanför hotellet där vi kollade på Sverige matcherna.
Kvällarna va ganska kalla ändå... Det vart en hel delläsning, jag lyssnade en del på musik o lurarna medan jag låg o solade!
En dag va vi iväg på en utflykt, dan innan vi skulle hem. Till ett ställe som hette Elefonisi (el nåt sånt! Haha) Det va en bit med buss förts. Upp på ett berg längst super smala vägar där det bara stupade rätt ner på sidan! :S Vi stannade på ett fik där vi fick god fika under apelsinträden. Sen kom vi till den helt underbara stranden!!!! Efteråt åkte vi till en mysig liten pittoresk by där vi åt middag . Så mysigt så!!
Dagen efter va det hemgång. Bussen gick inte från hotellet förrän kl 21. Så vi hade ju hela dagen på oss vilket va skönt. Vi hade också rummet hela den dan.
Jag längtade en del efter barnen. Men det gick ändå över förväntan!! Inte så det vart jobbigt liksom! Pratade me dom nästan varje dag. På söndagen va Ida lite ledsen, Tim ingenting :P Haha! Men sen på tisdagen när Patrik sa att i morrn när ni vaknar är mamma hemma, då sa dom båda att oj vad fort det har gått! Så det gick nog ingen nöd på dom ;) Det hade gått bra för Patrik också. Hade ju varit fullt ös då det varit flera besök på skolan då också.
När vi kom hem kl 4!! på morgonen till ons gick jag in o pussade på Ida, sen in i vårat sovrum där Tim också låg. Då ville han mysa me mamsen! Jag duschade o kröp ner mellan honom o Patrik o då tog han min arm o kramade om mig o tittade upp o gav mig ett STORT leènde!!! Gullungen!!! <3
Sen skulle Ida till förskolan på morgonen. Dom är ju lediga onsdagar men hennes grupp skulle till Cosmonova hela dagen o då ville hon såklart me. O jag uppmuntrade henne så hon inte skulle tycka det va jobbigt! Patrik skjutsade henne till förskolan o jag o Tim va hemma. Jag "sov" mellan typ 5-7.30 så jag va sååå trött!!! Försökte vila så mkt jag kunde under dagen ;)

Är iaf såååå glad att jag kom iväg på resan. O fick va me finaste mamsen!! <3 Nåt jag alltid kommer komma ihåg!!
Här kommer en del bilder, som jag valt ut!

Från planet!


Utsikt från ena balkongen!


Har det gött vid poolen!


Poolen på kvällen....


Så här sliten kan man se ut en em efter en dag på stranden!

Apelsinträd vid cafèet


Stranden Elefonisi!


















Det va verkligen ett helt underbart ställe!!




Jag o mamma <3


Den pittoreska byn som låg vid vattnet...


Här åt vi!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar