torsdag 10 augusti 2017

Det närmar sig!!! 😱

Gah!!!! Endast FYRA dagar kvar av mina 4.5 veckas semester. Vart tog tiden vägen??!! Jag är sååå inte redo för o börja jobba. Tycker inte sommaren liksom kommit än. Vart är dagarna när man åker o badar hela dagarna?! Vi har gjort det tre ggr på hemma plan, TRE gånger!!! Helt sjukt!!! El vänta nu, det är nog bara TVÅ!!! 😱 En gång i Länna o en gång i Landbadet. Vi brukar ju åka varje dag då våra barn är badankor! O vet ni, när vi va i landbadet förra veckan lärde sig Ida o simma!!!! 😍 hon va såååå duktig, men vart såååå trött!! O nu då, hon skulle behöva nöta på iaf en dag i veckan. Kommer nu inte o gå ju... Båda började simma för 1.5 år sedan i Thailand, dom sista dagarna. Men även förra sommaren va för kort för att dom skulle kunna nöta på. På Öland har vi kunnat bada som mest, där badade vi 6 av 10 dagar. Men då är det ju strand o långgrunt så svårt o lära sig simma. Ska ta mig en funderare på hur vi ska lösa det 🤔 
Men iaf. Jag vill göra MASSOR mer denna sommar. Ändå har vi gjort mkt. 10 dagar på Öland där vi bla åkte go-cart oxå. Sen Furuvik en dag o så nu kryssningen. Vi tänkte ta Naturhistoriska o Cosmonova oxå. Men vet inte om vi bara vill ha dom här sista dagarna hemma nu till o bara va! Så tar vi Naturhistoriska en dag i höst ist. Sen ska vi KANSKE på en till kryssning. Vi är bra sugna men får se om vi får ihop det nån dag. O sen ska jag o mannen till Gimo Herrgård i oktober för o fira våran bröllopsdag 😍 Så lite smått o gott har man allt o se fram emot denna höst. Sen inleds ju nästa år me en vecka i Sälen oxå, inte att förglömma 😄 Så visst, en hel del händer ju oxå.
Men just det här att vardagen går igång igen. Jag ÄLSKAR o få va hemma me familjen, o dom lika så! Skulle lugnt göra det året om om jag kunde!! ❤️ Men nu funkar ju inte livet så, så man får väl göra det bästa av situationen. Fast ändå, trots att jag verkligen trivs så himla bra på mitt jobb kommer den där klumpen i magen när jag tänker på det. Tror mkt handlar om att jag är sååå lätt stressad o tänker på hur sjutton jag ska få allt o gå ihop! Men lämning o hämtning av barnen på olika ställen, Tims gympa tisdagar, Idas ridning onsdagar, o så har jag p-möte en gång per månad på kvälls tid. PLUS att jag ska försöka hinna prioritera mig sj oxå. Hur sjutton nu det ska gå!! Vill komma igång me träning tre dagar i veckan. Det räcker. O så har jag ju mina sjukdomar oxå (reuman o fibron) som gör att min energi är på halvfart, konstant värk o influensa känsla i hela kroppen. När jag DAGLIGEN kämpar för att orka me hela dagen, vara glad, göra ett bra jobb, ta hand om mina barn på bästa sätt. Detta UTÖVER det "vanliga" vardagliga som alla me barn för (middag, tvätt, städ, skjutsa hit o dit mm). Önskar såååå jag slapp mina jävla sjukdomar. Tänk att nån gång slippa ha ont, tänk att nån gång inte va konstant trött av att bli uttömd på energi (hsp) el pga fibron. Tänk att få känna att roliga saker ska bli roligt!! Inte att känna att man hellre vill ligga hemma för det finns NOLL ork kvar!! Tänk att slippa känna att det man allra helst vill göra när man kommer hem från jobbet är o gå o lägga sig (vilket jag inte gör, jo, typ en gång i veckan då det verkligen inte går längre). Jag går till 80% emot min kropp. Jag kör oftast på tills barnen lagt sig. DÅ kraschar jag. Då andas jag ut, då behöver jag inte bita ihop längre. Stackars Patrik, men han förstår, han klandrar mig verkligen inte. Utan det gör jag sj. Slår ner på mig sj så det räcker o blir över. Att acceptera dessa sjukdomar är sååå mkt svårare än man kan förstå. Dom är livslånga. Visst, det finns sätt o mildra dom, det finns sätt o leva för o stävja dom så gott det går. Men det är en krokig väg fram dit. Tills man hittar det MIN kropp mår bra av. Tankarna snurrar konstant, VAD kan jag göra?!
Denna vår som varit va min bästa på drygt 2.5 år. Både 2015 o 2016 va jag mer el mindre sjukskriven hela våren o sommaren. Förra året kraschade jag redan 1.5 mån efter sem. Men vart tvungen o jobba pga försäkringskassan. Fick förebyggande sjukpenning som innebar att jag fick träna på arbetstid, mån, ons o fre. Det innebar kortare dagar. Men dom vart BETYDLIGT mer stressande!! Jag jobbade hela våren o sommaren utan en enda sjukskrivning låt det funka även denna höst. Låt det inte bli som förra...
Nej hörni. Jag skulle kunna skriva hir mkt som helst om detta. Men ögonlocken har redan fallit ett par ggr o jag vet inte längre vad jag skrivit el skriver om! Haha! Så står det nå fel el helt otydligt så vet ni varför! 

Apropå nå helt annat. Idag började Idas ridning!!!!!! 😃 Jag va nog minst lika glad som henne. ÄLSKAR hästar. Haft o göra me hästar mer el mindre hela mitt liv. O när nu Ida ville ta upp ridningen igen bangade inte jag precis ! 😍
Hon red en häst som heter Ina! 😝Både hon o jag längtar redan tillbaka till nästa gång!!





❤️😍

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar