onsdag 2 augusti 2017

Måste ta mig en ordentlig funderare!

Den här sommaren har bloggen verkligen blivit lidande, mer än tidigare. O ju mer sällan jag skriver ju mindre har jag lust till att skriva. Så måste fundera på hur jag ska göra. Ska jag skriva varje dag? Varje vecka? El nån gång ibland?
Det blir som att ju mer jag har att skriva, ju mindre orkar jag skriva. Har ju så mkt jag vill berätta men vet inte vart jag ska börja.. Har fortfarande inlägget om Grekland liggandes i utkast....
Kanske får bli lite då o då när jag känner att det finns nåt att skriva. Att vareviga dag skriva om lämning, jobb, hämtning o sen em o kvällen börjar kännas lite väl tjatigt o träligt.... Nu under sommaren när man egentligen har mer o skriva om, roliga sake, då blir det som om jag tar semester från skrivandet... Jag sitter gärna vid datorn o skriver då jag tycker att det är sååå mycket skönare. Men så blir det heller aldrig, utan kör från mobilen o det är kanske inte det bästa för kroppen! Det jobbigaste me o skriva från datorn är att jag måste skicka över bilderna från mobilen då... Gah!! Alltid ska det va nåt o klaga på! Haha!

Men ska försöka mig på en liten summering av sommaren so far, kanske blir nån upprepning men kommer ju inte ihåg vad jag skrivit! hehe!
Barnen gick ju på sommarlov efter v26, så den torsdagen (dom va lediga fre) packade vi ihop ALLT på förskolan (då Ida börjar förskoleklass o Tim på bussen) o sa hej då till fröknarna. O som jag sagt förut, kommer inte sakna den förskolan. Tim går ju där ett år till men ska börja på bussen, så kommer inte o ha så mycket o göra med själva förskolan utan allt sköts av o med dom på bussen.
7 härliga veckors sommarlov för barnen. Dom va hos farmor en dag, mormor en dag o me mig på jobbet två dagar v27, sen jobbade jag v28 mån o tis, då va dom me mig på måndagen o sen hos farmor på tisdagen. Sen började äntligen min semester! :D
På onsdagen kom Weronica, Ralf o Olle på besök (dom som vi köpte lägenheten utav) barnen lekte o hade jätte kul, det blev fika o sen passade jag Ralf o Olle en timme medan Weronica handlade lite :) På fredagen kom mannen hem liiite tidigare från jobbet, nu gick även han på semester. Vi började packa o fixa inför campingen. O lördagen gick åt till o packa in allt i bilen. Städade här hemma så det skulle va rent o fint när vi kom hem.
O så på sön morgon efter frukosten åkte vi, till Öland. Våran favorit plats o camping! Stefan, Towe o Ella va redan där, dom hade varit där sen måndagen innan.
När vi kom fram började det dock o regna, så vi satte upp tältet i regn o storm :P Mös sedan me kaminen o under filtar inne i tältet tills det va sov dags. Men sen kom värmen o solen!! Mån, tis, ons o tors låg vi på stranden hela dagarna! Underbart!!

På onsdagen åt vi räk o fisk buffè på hamnrestaurangen hela gänget. Va så mysigt o gott!!
På fredagen va det molnigt så det vart ingen strand, men det va varmt o kvavt. Vi skulle åka till Borgholm o till slottet där, men vi fastnade i köer som gjorde att vi inte skulle hinna. Så vände o åkte mot Byxelkrok i stället. Gick in på några outlets, käkade lunch o sen ner till hamnen där vi kikade på båtar o i lite små handelsbodar me fina saker :)
Sen åkte vi tillbaka till tälten o gjorde oss i ordning för o åka till Lammet & Grisen o äta middag. Towe, som är gravid, körde våran bil (skönt me 7-sitsig) Det va et stooort ställe mitt ute i inngenstans kändes det som! Haha! Med en stoooor grillbuffè me MASSOR av gott. Fanns också ett bord för barnen me lite mer "vanlig" husmannkost så som köttbullar, korv, potatis, makaroner mm.
Jag fick, som vanligt, inte i mig spec mycket. Jag har lite svårt för buffè då jag inte äter så mycket. Äter oftare men inte så mycket! Men lite gick det i i alla fall ;)
Efteråt gick vi upp på takterassen, solen sken, ingen blåst, såååå mysigt!! Vi satte oss i ett loungeset o det kändes riktigt lyxigt! Jag beställde en Kaffe Karlsson, barnen fick jätte goda efterrätter o Stefan beställde in en hink me cava till honom, Patrik o mig. Oj så gott o mysigt o sitta där i solen me ett glas skumpa o titta mot solnedgången borta vid träden vid vattnet!

På lördagen va det blåsigt men soligt, vart stranden även då. På kvällen satt vi vuxna uppe o pratade länge o grillade marshmellows över våra kaminer :P
Söndagen skulle Stefan o dom åka hem. Så dom började packa direkt efter frullen. Vi packade ihop oss o gick ner till stranden då det va soligt igen!
Vi käkade pizza buffè på kvällen vid en camping bredvid oss. Det visade sig att Tims bästa kompis Wilmer me familj kommit dit på dagen för o va där i två veckor. Vi hejade på varandra sen åkte vi hem. På måndagen va vädret sådär igen. Varmt men förblåsigt på stranden. Så vi åkte till ett ställe o åkte go cart. Barnen fick prova mini carts o sen fick dom sitta bredvid Patrik när han körde en stor på stora banan. Det tyckte dom va super häftigt o kul!! :D

På tisdagen åkte vi till den andra campingen så Tim o Wilmer fick leka. Dom lekte flera timmar innan vi åkte hem o åt lunch. Jag hade vaknat på morgonen me världens huvudvärk. Värsta spänningsmigränen. Så efter att ha stått o pratat o varit trevlig i drygt två timmar va det ju såklart ännu värre. Så när vi ätit lunch la jag mig i tältet o vilade. Patrik o barnen gick o spelade minigolf. Hade såååå gärna velat va me men det gick verkligen inte :((
På kvällen köpte vi hem lite gott från fiskeboden. Rökt lax o torsk, rökta räkor o chili räkor. O baguette o lite olika såser. Så mumsigt o ett perfekt avslut!

På onsdagen sen gick vi upp vid 8 tiden, käkade frukost o började sedan o packa in i bilen. Det tog sin lilla tid. Men kl 11 satt vi alla i bilen, men då startade den inte!! :O Nåt hade stått på o dragit ur batteriet på bilen.... Men vi fick hjälp från dom på campingen men innan vi kom iväg hann kl bli 12. Barnen hade då redan suttit en timme i bilen.... Sen va det låååånga köer av från Öland. O när vi kommit av bron i Kalmar åkte vi o fyllde på gas så det skulle va klart till nästa år. Sen va det redan lunch dags. O efter det åkte vi o tanka. Så allt tog sin lilla tid. Men vi hade ju ingen brådska heller! Vi åkte lääänge... O i Stockholm vart det köer, Tim hade somnat då redan. Så när vi väl kom hem va kl redan 21... Vi packade in det nödvändigaste, jag gav barnen lite kvällsfika o Patrik åkte o handlade lite mat till oss o frukost till morgonen efter.
Ja, det va typ Ölands resan det! :P Dom 10 dagarna vi va där gick såååå fort!! Första dagarna me Stefan m familj va jätte kul, men som vanligt är det också väldigt mysigt o få några dagar bara vi i familjen :) Böda hamn levererade som vanligt o vi älskar fortfarande det stället! Men det va nu tredje året i rad så nästa år är vi suga på o prova nå nytt! Förslag?? Hit me!! Det ska va en camping me nära till bad, en liten kort promenad!
Här kommer en drös me bilder (ändå typ bara hälften :P) vissa får bildtex, andra talar för sig själva!

Första kvällen i tältet <3


<3



Nere vid hamnen. Min prins<3


Glass vid hamnen


:)


Min prinsessa<3

Fisk o räkbuffèn


The Camp 2017


Både Ida o Tim byggde ett varsitt sandslott. Med hjälp av pappsen ;)


Kvällsmys!

När vi va o åt på Lammet & Grisen. En underbar kväll!!!


Efterrätt till barnen!


<3


Jag tog en Kaffe Karlsson, o så skumpa dårå ;)

Det kändes som utomlands på stranden! Underbart!!


Såklart man ska klättra upp såhär ;)


Go cart! :D


Sista kvällen.....







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar