fredag 18 augusti 2017

Mys frukost me tända ljus...

Vaknade först kl halv åtta när mannen skulle gå upp. Låg o pratade lite o sen gick han upp o åt frukost me barnen innan han åkte för o hämta sin pappa. De åkte iväg för o fiska hela dagen!
Jag låg o drog mig till halv tio. Sååå skönt!! Fick inte så dåligt samvete heller då jag hörde att det regna 😜
Vart en lugn frukost me tända ljus....

O samtidigt höra regnet smattra mot fönstret....

Ibland (men bara ibland) kan det va mysigt me regn! Man känner ingen press över att behöva göra nåt. Så idag tänker vi faktiskt bara va hemma o mysa! ❤️ Ja, en kort sväng till sjukgymn dårå. Som jag längtat!!!! Flera revben som låst sig o varit så ett tag. Jisses vad det tar på kroppen alltså!! 😓 o så ska vi handla lite till dagens middag. Som jag tänkte skulle bli hemmagjord pizza! Är ju en tradition jag o barnen har när mannen är iväg o fiskar. Nu kaaaanske han är hemma till middagen. Men då får väl han oxå pizza dårå 😉 O så åker vi ev förbi förskolan så Tim får se vart han ska hänga sina grejor o så tänkte jag lämna hans tider. Tror inte dom fått dom från ebarnungdom än. Men det beror på vad barnen vill! 😊

Så här ser mina morgon mediciner ut....

Dom orangea o den vita är för reumatismen o fibron (fibromyalgin) o den blåa är den jag äter till tre måltider om dagen, som ska ta bort det fettet kroppen inte behöver....

På kvällen är det två tabletter till. En starkare för värken (reuman o fibron) så jag kan få sova någorlunda (jag får ta den tabletten även på morgonen men har hittills valt att inte göra det... O den sista är p-piller 😉 
Igår när jag kom hem från jobbet så kände jag mig frusen, ont i halsen o snuvig. Mådde inte alls nå bra! Såklart triggade det igång astman o jag fick ta bricanylen två ggr. O jag nös o nös o nös! Haha!! Sov som en kratta o fick oxå världens sendrag i ena vaden 😰 

Nej, fixa klart mig kanske då vi ska gå till mina föräldrar o låna deras bil (då mannen har våran) kommer en till uppdatering om veckan sen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar