torsdag 10 augusti 2017

Båten!!!

I måndags va jag ju upp tiiiidigt o tog prover. När jag kom hem vid 8.40 kröp jag faktiskt ner i sängen en timme o vilade lite... Sen upp o packa! Fixade barnen o mig sj 😉 o strax innan kl 14 skjutsade pappa ner oss till stationen. Vi åt lunch på Döner & co. O sen strosade vi en stund innan bussen kom. Jag lyckades få platser längst fram åt oss 😜 Men det va skönt då vi alla lätt blir åksjuka. Gick bra o ta sig dit...

Hade me barnens telefoner så roade dom sig! 😜

Sen på båten o direkt till höger på plan 5 låg våran hytt! Jag hade valt allergivänlig för sist när vi åkte fick vi hytten precis bredvid rökhytten. Dörrarna öppnades mot varandra så det både stank rök o va rökigt i våran hytt. Skit äckligt!!!!! Men så får jag sån astma av röken. Lyckades då få byta till en allergivänlig! Så nu tog jag det på engång! 
Vi hann fixa iordning oss o kika runt lite, stå ute o titta när båten tog sig fram genom Stockholms skärgård....

Grönalund!


My family!!!❤️❤️❤️❤️


The Love of My life!!! 😍


Så himla fint!!! Hade perfekt väder oxå!! 👌🏻

Sen va det dax för middags buffén. Myyycke folk!! O inte alls nån god mat 😕 Inte för min del iaf. Vegetarisk kan dom inte laga!! Men ett superb efterrätts bord iaf! 😋 Sen kikade vi lite till ute när solen gick ner....

❤️


Utsikt från våran hytt!! 😍 Har aldrig åkt me fönsterhytt förut. Men det va sååå skönt!! Barnen satt då o då i fönstret o kikade! Det räckte liksom me denna (kosta 400kr) man är ju nästan inget i hytten ändå. Men skönt me ett fönster när man väl är där! 😊

Vi gick upp till fören o satte oss vid ett bord vid fönstret. Det spelades musik o barnen dansade för fullt!! Vi dansade oxå lite med dom 😜

Helt underbar utsikt!!


Barnen hade fri dricka hela tiden. Jag o Patrik beställde in en varsin jätte god!!!

Strax efter elva va barnen sååå trötta o Tim ville gå o lägga sig. Så vi gick till hytten o fixade oss o kröp alla till kojs! Barnen somnade ganska snabbt. Jag o Patrik låg o läste ett tag sen somnade vi me 😊
Vi vaknade alla kl 8. Gick upp till frukost buffén vid halv nio. O den va såååå god!! Den bästa!!! 😋👌🏻
Efter det gick vi till barnrummen. Såg en dockshow som vi precis hann till....



Svårt o se men den va häftig!!

Sen lekte dom lite i hoppborgen o lite andra rum tills det va dax för nästa show. Disco me Ville Viking!!

😍




Dansaaaaa!!!!

Tims favvolåt me Marcus o Martinus kom o Tim dansade o sjöng me för fulla muggar!!  😄
Sen gick vi upp på däck en stund...

Solen sken men det blåste massor!! 😂

Jag gick ner till taxfreen o köpte ett läppsyl me beewax. O så denna...

Luktar såååå gott!!!!
Jag kan inte ha vanlig parfym så mkt för jag får så himla ont i huvudet. Men denna funkar! 👍🏻

Efter ytterligare ett tag va det dag för lunch buffé. Kändes som om man åt buffé heeeela tiden!! Haha! Aldrig ätit så mkt. Men lunch buffén va ändå ok. Åt nån veggie paj typ som va god. O laxpudding! När vi ätit klart va det drygt en timme kvar tills vi skulle va i land. Så gick till taxfreen så fick barnen köpa variant grej. Ida köpte en plåtväska me My little Pony på o i va det tre pez My little ponny figurer o några godisar. Tim tog en Ville Viking gosedjur som oxå funkar som en ryggsäck som va full me godis! 
Sen gick vi till hytten o packade ordning oss o tittade i fönstret när vi la till....

❤️


❤️

Vi gick av båten i lugn o ro utan o trängas. Va kvar i hytten tills de började släppa av. Gick till bussen o jag va säker på att den skulle va halv full. Men icke! Va en familj före oss bara. O som tur va satte dom sig inte längst fram. Så vi satte oss där igen 😄 Tim somnade på vägen hem. Förstod det då det blivit lite sömn på natten. Pappa hämtade oss på stationen o när vi kom hem gick barnen ut o lekte o vi packade upp o tvättade. Klippte gräset o vattnade blommor. Vi va inte hungra trots att vi ätit kl 13. Så vid halv åtta gjorde vi ändå egna hamburgare. Vart en lite senare kväll igen men är det semester så är det! 😉

Va iaf en jätte rolig o mysig tripp med barnen! Vi fick en gratis resa inom 3 månader då vi handlade över ett visst belopp. Så lite sugna på o åka igen är vi allt 😉 får se om tiden finns bara!

Nu hat jag tagit min andra kopp kaffe för dagen...

O i morse tog jag mig upp redan strax innan kl 9. Hallelulja!!! 😂

Om en timme ska jag åka o träffa en dietist 🙈 sen hämta Ida o åka o prova en Säkerhetsväst åt henne!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar