söndag 13 augusti 2017

Snaaart!!! đŸ˜±

Jahapp. Om tolv timmar Ă€r jag pĂ„ jobbet o har jobbat 1.5 timme drygt.... KĂ€nns sĂ„ konstigt. Jag blir sĂ„ stressad. Jag gillar verkligen mitt jobb sĂ„Ă„Ă„ mkt!! Meeen jag ÄLSKAR o fĂ„ va hemma me min familj. Skulle kunna ha det sĂ„ hĂ€r jĂ€mt!! 😍 Men sĂ„ funkar ju inte verkligheten. Jobb veckan börjar me planering 8-16.30. En lĂ„Ă„Ă„ng dag me andra ord. Sen har jag en rĂ€tt lĂ„ng dag... FĂ„r ju nytt schema nu som kommer se ut som sĂ„:
MĂ„n: 7.45-15.15
Tis: 8.45-16
Ons:7.30-14.15
Tors: 7.45-15
Fre: Ledig!!!

Det blir inte riktigt 75%. Men det fĂ„r rĂ€cka. Jag har en halvtimmes rast varje dag oxĂ„. Förutom onsdagar men dĂ„ har jag planering mellan 12.30-14. Hoppas min kropp ska klara detta. Har ju haft lediga onsdagar hela vĂ„ren o kroppen har hĂ„llit en hel vĂ„r. Jag ska ge det en chans pĂ„ iaf kanske tvĂ„ mĂ„nader. Funkar det inte hoppas jag pĂ„ o kunna byta till o va ledig onsdagar ist igen. 

Men va har hĂ€nt sen i tors dĂ„. I fre va det ju den varmaste dagen pĂ„ hela sommaren. SĂ„ tacksam för den đŸ™đŸ» men jag hade ju lingonveckan (fan, sĂ„ typiskt!!! Jag har det liksom ett par ggr om Ă„ret o dĂ„ i 1-3 dagar. SĂ„klart det skulle va just i fre!!!!) vi Ă„kte iaf till Alunda o landbadet. KĂ€ndes som det lĂ€ttaste stĂ€llet för Ida o fortsĂ€tta trĂ€na simning. Förra ggn vi va dit simmade hon ett par meter i den djupa poolen. SĂ„ ville fortsĂ€tta trĂ€na det. Kom inte dit förren strax innan halv ett. O Ă„kte hem strax efter fyra. Jag satt i den stekheta solen utan o kunna svalka mig. Behöver jag ens tala om att jag giv vĂ€rmeslag!! Jag fick lĂ„na Patriks hatt....

Inte riktigt min stil me hatt! Haha!!

Barnen va i vattnet nĂ€stan hela tiden o Ida simmade TVÅ hela lĂ€ngder i den stora poolen utan armpuffar!!!! Min lilla tjej Ă€r inte sĂ„ liten lĂ€ngre!!!!! Älskade barn va du utvecklas o lĂ€r dig saker hela tiden! SĂ„ stolt över dig❤️

HjĂ€rtat!! ❤️

NĂ€r vi kom hem dĂ€rifrĂ„n började mannen me middagen. Grillat. Jag hade tĂ€nkt lĂ€gga mig dĂ„ jag inte alls mĂ„dde bra. Men började packa upp o hĂ€nga upp badgrejorna, kylvĂ€skan. Vika tvĂ€tt frĂ„n tvĂ€ttstĂ€llningen o starta en ny maskin. Åt sedan middag ute. Jag tog hand om disken. Tog mig en dusch o la mig sedan i sĂ€ngen för att vila strax innan kl Ă„tta. Men sĂ„klart somnade jag o vaknade kl halv  tio... SĂ„ gick upp o borstade tĂ€nderna o fortsatte o sova...

I lör hade vi en lugn fm. Barnen lekte bÄde inne o ute. Jag fixade hÀr hemma. Sen satte sig bÄde jag o mannen oss i soffan o lÀste lite. Jag började me nÀsta bok jag bestÀmt mig för o lÀsa denna sommar....

Ännu en bok som verkligen verkar bra!! Har precis börjat sĂ„ ska bli spĂ€nnande o fortsĂ€tta lĂ€sa...

Patrik o barnen Ă„kte o handlade. Jag tog mig lite lunch...

Mer protein sa dietisten. DĂ€rav keson😉 vilket jag oxĂ„ gillar!! O mer fett, dĂ€rav avokadon...

NĂ€r dom kom hem började mannen me middagen. Helstekt flĂ€skfilĂ© i ugn me sĂ„s pĂ„ grĂ€dde, soya, soltorkade tomater, lök o cantadue ost. SĂ„Ă„Ă„ gott!! O pressad potatis. Jag slĂ€ngde ihop en sallad! Allt va klart lagom tills Camilla (Patriks syster) Daniel o Elton kom!! 😍
Barnen kom i sÀng strax efter Ätta men sen satt vi vuxna uppe o pratade till efter halv tolv! Innan jag vÀl kom i sÀng va kl nÀrmare ett... Sov sen som en kratta o drömde om jobbet, o hösten... Vaknade om vartannat o kÀnde mig inte alls utvilad i morse....
Mannen gick upp me barnen o Ă„t frukost me dom o besöket 😊 Vid nio kom Ă€ven barnens farmor. Camilla hade dĂ„ börjat klippa Ida. Hon toppade drygt 1.5 dm o det vart jĂ€tte bra o fint!! 😃

Bilden jag tog lyckades bli sĂ„Ă„Ă„ suddig 😕

Sen va det Tims tur. Han ville ha Marcus & Martinus frippa. Han diggar dom sĂ„Ă„Ă„ himla mkt!!! ☺️ SĂ„ Camilla uppfyllde hans önskan!!

Han sĂ„g sĂ„ mycket Ă€ldre ut!!! Men skit coolt o snyggt!!! Nu ska han fortsĂ€tta spara upptill sĂ„ han fĂ„r lĂ€ngre hĂ„r dĂ€r o tom kan sĂ€tta upp det i en tofs 😉

SÄhÀr vill han ha det!


O kunna sĂ€tta upp sĂ„hĂ€r 😉

Patrik o barnen Ă„kte till Söderhamn vid lunch. Dom ska va dĂ€r tills pĂ„ ons. KĂ€nns sĂ„ tomt hĂ€r hemma o jag saknar dom sĂ„ himla mkt!!!! 😱 men jag ska ju Ă€ndĂ„ jobba sĂ„ tiden kommer gĂ„ fort!!
Jag gick till mamma o sÄ tog vi en promenad till Odinsborg dÀr vi fikade...

Mysigt o gott! 😋

Min moster kom efter en stund oxĂ„. Sen gick vi hem igen. Mamma skjutsade mig till syster dĂ„ jag skulle hĂ€mta hennes bil som jag ska fĂ„ lĂ„na tills ons. Tack!! đŸ™đŸ» o sen Ă„kte av hem. Vart middag i soffan...

Hade sĂ„s kvar sen igĂ„r, o sallad. SĂ„ kokade ris o för o fĂ„ proteinet-sojabönor đŸ‘đŸ»

Sen gjorde jag ett ryck o röjde upp hÀr hemma. StÀdade Tims rum o dammsög bÄda barnens rum (ska ta resten av lÀgenheten i morrn, hoppas jag ska orka) fixade för i morrn, tog mig en dusch o har mÄlat naglarna!
Men nu tÀnker jag lÀgga mig o lÀsa min bok. O hoppas pÄ o fÄ nÄn sömn i natt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar