fredag 14 april 2017

Upp o ner....

Det vart så himla fint me Tims nya säng...

Det va inte så städat o iordning när jag fotade. Men men! Han har mkt mer o bättre plats på golvet nu. Han kan gå under sängen. O hela rummet vart så mkt luftigare! Med både en tv o dator på bordet 🙈 haha!

Ida ska oxå få en sån här säng. Vi håller utkik. Men blir troligtvis me en annan modell på skrivbord. Tim sov så bra i sin nya säng 😊
Patrik fixade middag igår. Kött, pommes o bea. Så gott! Det är lite kul. Jag o Ida gillar bäst fläskkött. Det ska va mört o torrt 😝 medan Patrik älskar biff som är stekt typ medium. O Tim har verkligen börjat gilla det han me nu, o vill bara ha det! Haha! Sen gick jag o la mig. Tänkte vila lite så jag skulle orka va uppe me mannen o kanske kolla på nån film el så. Pyttsan!! Vaknade kl 23.30 🙈haha!! Mådde verkligen super kasst!!! Så sov vidare.... Vaknade en stund vid fyra tiden, somnade om o vaknade sen vid 7.20 när Tim vaknade. Då hade jag sovit typ 12 timmar. Det behövdes uppenbarligen! Vi hade sedan en lugn o mysig morgon. Sen åkte Patrik o Tim upp till Gränby. In på Apoteket till mig. Handlade lite på kvantum o sen kom mannen hem me denna...

😍 det kallar jag kärlek det!! 😜

Barnen åt lunch o sen åkte Patrik o barnen till tivolit vid Gränby o mötte upp hans mamma där. Barnen fick i sitt "påskägg" av henne åkhäfte så dom kunde få åka lite karuseller till deras stora glädje 😄 Dock vart det bara fem åk var sen va dom nöjda. Dels va det ju svin kallt (dom hade ändå vinterkläder på) o så började dom må lite illa 😝 eftersom det va så få där så körde dom karusellerna längre. O dom som snurrar väldigt mkt vill man ju inte åka extra länge i precis....

Som den här, virvelvinden som gick runt i som vågor o snurrade runt runt runt 🤢 haha!!

Jag låg o glodde lite på tv medan. När dom kom hem gick jag o la mig då jag va såååå trött. En vi känner skulle komma o köpa Tims gamla loftsäng så kunde inte lägga mig o sova om dom skulle komma när Patrik va borta. Därför jag la mig när dom kom hem. Under tiden jag sov vart iaf sängen upphämtad. Barnen lekte på för fullt o mannen fixade middag (igen, lyx!! 😉 ) gick upp när vi skulle äta. Plankstek. Sååååå gott!!!! Sen rullade kvällen på. Då jag vilat o käkat värktablett orkade jag va uppe en stund. När barnen sen hade lagt sig tog jag mig en lång, skön o välbehövlig dusch. Jisses va man svettas när man är dålig 😰 Sen bytta jag sängkläder (av samma anledning, nätterna är värst! O efter en skön dusch kändes det underbart me renbäddat!) La mig sedan i soffan o vid halv tio började vi kolla på Originals (älskar den serien!!) o strax innan kl ett stängde vi av. Trodde inte kl va så mkt. Kanske ett tecken på att jag börjar bli frisk *hoppas hoppas* även om halsen strular. Det är mest att det känns jobbigt o andas 😕 så fortsätter pumpa astma mediciner.
Hoppas sååå på att jag ska va tillräckligt pigg i morrn så jag orkar gå på påskfirande hos mamma o pappa!! ✊🏻

Nu ska jag sova! Godnatt! ⭐️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar