söndag 2 april 2017

Gympa, mys o helt slut!!!

Haha, läste inlägget igår o man kan ju undra om jag sov när jag skrev det 😂 så många felstavningar mm!! 
Först måste jag ju ta fre kvällen, då invigde jag o mannen bubbel badet o firade flytten me bubbel o chokladdoppade jordgubbar 🥂🍓
Gårdagen då. Hade ju kalas! Typ 😝 Jag trodde nästan jag skulle behöva skjuta på det en helg men kände mig ju lite piggare i fre. Så igår gick jag ändå upp vid halv nio, trots min sovmorgon 😉 åt frukost med familjen o sen åkte jag till Willys o handlade bullar, Tom o Jerry kex till barnen, en toblerone tårta o en citronmaräng paj o lite ingredienser till o baka. När jag kom hem därifrån så bakade jag först kolakakor, o sen kladdkakemuffins 😋 Sen packade jag upp en kartong me badrumsgrejor o hängde upp gardinerna i köket. Vi röjde upp o gjorde det fint i vardagsrummet oxå. Vart så fint me mitt ljusfat...

😍

Jag har länge letat efter ett fint ljusfat men inte hittat nåt som jag tycker passar. Nu när vi flyttade kom denna äkta marmorbricka fram ( det är egentligen ett ost fat men har aldrig använt det) så ställde dit ett par ljus, min fina ängel o så köpte jag en liten blomma i fre när jag handlade lite. Vart super nöjd!!!
Strax innan två kom farmor, strax därefter mamma o pappa o sen Amanda 😊 Tim va lite ledsen att inte Adrian kunde följa me. Sedan han va här o satte upp kaklet är han Tims nya idol!! ☺️ Som tur va fick han heja på honom sen när han hämtade Amanda! Strax efter kl tre kom Kriss me fam. O sen va det fullt ös 😉 men jätte kul!!! Fick så många fina blommor!! 3 super fina orkidéer ( måste fota dom i morrn!) en rosor i kruka, en annan fin blomma i kruka, o jätte fina liljor!!! Det behövdes lite färgglada blommor här hemma!! Fick oxå presentkort på bio! Nu kan jag gå me mannen en gång o me barnen en gång 😊 Handelscheckar o så ska jag, o min bror, bli bjudna på afternoon tea av o med mamma, pappa o syster! Ska bli sååå mysigt!! O lyxigt!! 😍 Va så kul att så många kom. Tusen tack alla!!! ❤ Barnen va ute o lekte ett tag. När alla åkt hem röjde vi upp här hemma o jag stod bra länge i köket o fixade det fint! Patrik började dra sladdar i vardagsrummet. Barnen åt middag, o kollade sedan på tv o åt lite godis. Då dom ju ätit så mkt kakor o så så fick dom "bara" en varsin tablettask. Men det räckte gott o väl! Jag köpte hem middag från chopchop till mig o mannen som vi åt medan vi tittade på ngr avsnitt av The originals! Vi har ju tittat på alla säsonger av The Flash nu, alltid så tråkigt när en serie tar slut, men som tur va hade The originals kommit me en ny säsong! 😄 
Kom i säng rätt sent o hade lite svårt o sova....

Så här mumsigt hade vi det iaf i fre. Höll på o glömma bilden 😝

Idag då. Vi åt frukost tillsammans, sen åkte Patrik o Tim till NetonNet. Jag o Ida bara va, o mös! När dom kom hem hade Tim köpt me gatkritor för sina egna pengar (han hade sj tagit me sig sin plånbok för han ville köpa nåt för sina egna pengar. Haha!) så han o Ida gick ut o testade dom 😊 Jag fixade mig o sen när dom kom in fick dom lite kvarg o fil. Det va inte så länge sedan dom ätit frukost så nån mer lunch orkade dom inte. Sen gjorde jag lite ansiktsmålning på dom. Ida fick en fjäril på ena kinden o en regnbåge på andra. Tim fick en Pokémon boll på ena kinden o en stjärna på den andra. Sen åkte vi till Fyrishov för gympa uppvisning 😀 vi va där tidigt, men det va skönt! Dock ville inte Tim släppa mig när jag skulle gå o vägrade va me 😕 försökte me alla knep, men icke! Tvingar dom såklart inte heller. Så han o jag gick o satte oss med Patrik. Martina, Patrik, Bonnie o Martinas mormor va oxå där. O så några andra dom kände så vi tog typ upp en hel rad 😜 men det va kul! Idas grupp, o måååånga till kom in. Hon va så duktig! O modig! Hon va nervös innan men det hjälpte nog att hon o Elise hick tillsammans! Hämtade henne efteråt o så gick vi tillbaka o tittade tills det va klart. Väldigt duktiga barn o ungdomar! Fick ett foto på barnen innan....

❤❤


Tim me sin Pokémon boll 😉

När vi åkte därifrån (va där mellan typ 12.20-14.30) åkte vi direkt till McDonalds o åt sen lunch/tidig middag. Barnens önskemål! Har blivit för mkt snabbmat för mig o mannen nu 🤢 jag som inte ens är spec förtjust i det.... Åkte sen förbi Willys o köpte me lite frulle hem. När vi kom hem åkte Patrik till Bålsta o hämtade hem en loftsäng till Tim, me skrivbord under.
Hans rum är så himla litet så känner att det verkligen behövs! Men får se när vi orkar skriva ner den gamla o upp med den nya! Jag duschade barnen. Sen mös vi till en film (Kalle o chokladfabriken valde dom) o jag slumrade till 😯 Jag va så totalt jäkla slut!!!!! Vart nog för mkt i helgen me tanke på hur jag mådde i veckan.... Vaknade till vid sju tiden, barnen fick kvälls macka o sen va det sov dax för dom. Patrik har fortsatt me alla sladdar. Han har hållit på i 4 timmar men nu är det mesta klart. Bara datorn kvar! 

I morrn är jag o barnen lediga. Då jag o Patrik ska va på mäklarhuset kl 10.45 för o lämna nycklarna till gamla lägenheten så kände jag att jag hann ju varken jobba innan el efter. Ville inte ta en sem dag då jag behöver dom så jag bytte dag o jobbar därför ons ist.
Men nu tänker jag sova. Orkar inte hålla upp ögonen längre... Natti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar