onsdag 26 april 2017

Äntligen en förklaring!

Idag va det ju besök hos ögonläkare för Tims del. Började me o lämna Ida hos Patrik på hans jobb. Sen ner på stan. Parkerade vid stationen o gick bara över gatan så va vi framme. I precis lagom tid! När vi kom in började läkaren me o kolla på Tims ögon me olika saker. O sen höll hon upp en tavla me olika symboler o Tim hade ett eget papper me samma symboler så skulle han peka på den hon visade. Det gick ganska bra. Men man såg hur han kämpade me ögonen. Hon trodde ändå inte det va så farligt!
Sen droppade hon i nå droppar i hans ögon för att dom skulle slappna av o öppna upp pupillerna, o det gjorde dom verkligen!!!

Har aldrig sett så stora pupiller!

Så fick vi vänta en halvtimme för att det skulle verka. Hon sa att det kunde göra att han såg suddigt. Men stackarn såg inte alls på nära håll så han gick in i en gardin som hängde ner i korridoren 🙈 Sen fick vi komma in o han fick kolla i två olika apparater. O det visade sig att han hade väldigt stor översynthet! På skalan låg han på 9+ på båda ögonen! 😳 o det är vääääldigt mkt! Hon sa att med sån översynthet så ser han suddigt heeela tiden. Det hjälper inte ens om han går nära el långt ifrån. O det va därför dropparna gjorde så att han inte såg alls på nära håll! Min kille ❤️ Det förklarar såååå mkt!!! Han ser inga detaljer el konturer. Han har ju aldrig varit en sån som gillat o pyssla, rita mm. O det förstår man. Han vill hellre leka o busa då det varit för jobbigt för honom o koncentrera sig. Att han blivit så röd i ögonen under dagen, ser ansträngd ut, fått ont i huvudet ibland (varit mest den senaste tiden) o oxå så trött beror ju på detta. Han fick prova ett par glasögon o först gillade han det inte, men när hon tog av honom dom så sa han att han ville prova dom o att det var sån skillnad! När vi åkte därifrån sa han att han tom sett prickarna i läkarens ansikte (hon hade fräknar) 😂 alltså ser han inte ens sånt!
Han ska såklart få glasögon som han ska ha heeela tiden (inte när han sover såklart 😜) men läkaren behövde rådfråga om han kunde få så starka direkt el om man behövde öka successivt. Så hon skulle skicka hem recept. O jag vill ha det NU så han kan få sina glasögon o äntligen få se!! Han kommer bli så fin o cool! 😎Just nu är han taggad för det o vi har kikat på nätet på olika modeller 😊 Vi tänker köpa två par (så han har ett par reserv) o så ett par solglasögon.
Vi åkte direkt o hämtade Ida o sen vidare för vaccination. TBE spruta för barnen. Tim sa inte ett ord! ❤️ Ida skrek men så fort det va klart slutade hon. Det gick betydligt bättre än tidigare. Så duktig aååå!!! ❤️
Vi åkte hem o åt lunch o sen fikade vi lite me sen goda kakan Patrik hade gjort igår 😍 Sen lekte barnen, jag vilade en stund då jag va helt slut!!! Det tog på mina krafter me dom besök vi gjorde....
När mannen kom hem käkade vi o sen rullade kvällen på me duschning av barnen, läsning o så. 
Jag dammsög lägenheten medan Patrik duschade barnen. Sen när dom hade lagt sig rengjorde jag badrummen o tog mig en dusch. Efter det mös jag upp i soffan me mannen o tittade på ett avsnitt av den nya serien. O sen fixade jag frukost till i morrn....

Till mig, barnen äter ju på förskolan! 

Sen fixade jag lite till i morrn o så. Kom ju på att jag inte visat dom fina bordstabletterna mamma överraskade mig me förra veckan!

Dom är så jäkla snygga!!! 😍 Nu är dom väldigt skrynkliga på bilden då dom va nytvättade o ej strukna 😉

Nu ska jag försöka sova. I morrn ska båda barnen me kompisar hem. Tim ska följa me Wilmer hem o oxå äta middag där då Wilmer så gärna ville det 😜 O Ida ska få följa me Elise hem! 😄 Jag får se om jag jobbar över, åker o handlar el åker hem o fixar middagen. Får helt enkelt se vad jag känner för 😉

Godnatt! ✨

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar