torsdag 13 april 2017

Ett bakslag!

Alltså jag orkar inte!!!! Igår kände jag mig piggare. Va sådär så jag inte behövde ligga o vila hela tiden (i mån låg jag hela dan, i tis fick jag lägga mig några ggr under dagen) men inte igår. Började dagen me sen frukost o sen gick Ida ut o lekte. Jag fick helt plötsligt ett infall att vi skulle gå på bio. Bussen skulle gå om 30 min så skickade sms till mamma (då Isadora va där) o hon frågade om isadpra fick följa me. Ibland är man kanske lite väl impulsiv så jag vart bra stressad då ul appen först inte ville funka 😡 Men precis när vi gick på bussen så gick det! 👍🏻  Allt vart så tajmat. Kom till Filmstaden lagom till o gå på toa me alla, köpa popcorn o dricka o så bara gå in i salen.
Vi såg Smurfarna o den försvunna byn. Den va både spännande, läskig, sorglig o bra! Lite avatar liknande!

❤️

😍

Efter bion åkte vi hem. Isadora följde me oss hem o barnen lekte o ritade. Jag fixade middag. Pannkakor hade Ida o Patrik önskat sig, Tim är inte alls så förtjust i varken pannkakor el våfflor (vilken unge va?! 😯 ) så jag gjorde Pustasoppa till oss (det är rivna morötter, paprika o köttfärs i den, bl.a. Jätte god!) Hux flux bestämdes det att Ida o Tim oxå skulle sova hos min mamma o pappa (Isadora skulle sova där) så vi åt o sen gick jag o lämnade dom. Kom hem o tog mig en dusch o la mig i soffan. Sen kände jag hur jag vart allt sämre o sämre igen. Febrig, ännu ondare i halsen o började hosta, så astman triggades igång. Snuvig så nässprayen knappt funka. Så drygt 😩 Trodde jag skulle bli frisk!!!! Så vid halv elva gick jag o la mig. Jag som hade skickat till min chef mitt på dan att jag skulle komma dan efter (idag då) sov kasst, alltså det va sjukt jobbigt o andas både genom näsan o munnen!!!! Så kl 4 smsade jag chefen igen om att jag inte skulle komma idag.... 

Sen har jag mest legat o vilat idag. Knappt ätit nåt heller.... Mamma kom hem me barnen vid kl ett. O Patrik kom hem strax innan halv två.... Barnen har nu målat lite o nu håller Patrik på o monterar ner Tims gammal säng o ska montera ihop den nya! Jag ligger här i sängen o försöker vila... Men kroppen, framförallt nacken börjar ta stryk av att jag legat ner så mkt... Gah!!! 😩😩

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar