söndag 9 april 2017

A long time!

Det har blivit av en liten tradition att blogga en gång i veckan. Super trist! Det gör mig faktiskt stressad. För ju längre det går mellan gångerna ju längre tar det o skriva. Jag glömmer bort saker (för ja, jag är väldigt glömsk!) o jag vill ju skriva då det ju är som min dagbok!
Iaf, skrev ju ett kort o snabbt inlägg igår. Dessförinnan va det förra söndagen. Ska som vanligt försöka mig på ett någorlunda kort inlägg 😉 
I mån, förra veckan va jag ju ledig (hade bytt dag den veckan) Hade en seg morgon. Mamma kom strax efter kl 10 för o passa barnen, jag hämtade upp Patrik o så åkte vi till mäklarhuset för o fixa det sista med vår gamla lägenhet. Skrev på det sista, fick träffa dom som köpt den, ett yngre par, o lämna nycklarna. Som tack från mäklarhuset fick vi en varsin fredagsmyspåse från Feskarn! Det va nog det bästa! Haha 😂 För att fira att allt me lägenheterna är klara åkte vi o åt god lunch på Remo jag o Patrik 😊 Åkte sen hem till mamma o barnen. Vi pratade lite sen åkte jag o barnen o handlade skor till dom 😊 Dom behövde verkligen nya gympaskor. Tim fick två par (dom enda han hade va alldeles för små!) o Ida fick ett par (hon hade ett till par redan) Perfekt o handla på skopunkten. Betala bara för två par 😉 Handlade på kvantum o åkte sedan hem. Precis när barnen skulle läggas vid 19.30 kom Camilla, Daniel o Elton! 😃 Barnen vart såklart uppspelta o somnade inte förren runt kl nio.... Vi satt sen uppe länge o prata, kl hann bli runt tolv!
Tis sen o en 13 timmars arbetsdag väntade för mig.... Först jobb 7.30-16 o sen p-möte 16-20.30. Camilla va snäll o gick med Elton o hämtade barnen. Så glada dom vart! 😍 Hon hade oxå gjort en lasagne som hon, barnen o Patrik åt innan dom gick till gympan (Daniel åkte på kurs genom jobbet i Sthlm o va där
Tis-tors) Jag kom inte hem förren vid nio på kvällen. Sara hade varit så gullig o köpt en present till mig, då jag ju fyllt år) tre olika blommor (o sätta ute i kruka) o en trädgårdstidning 😊 så himla snällt! När jag kom hem satt vi uppe igen o pratade på tok för länge. Kom i säng vid halv ett 🙈 så va bra seg på ons. Jobbade iaf 7.45-14. Hämta barnen o så hem. Camilla hade som dagen innan lagat jätte god mat! Jag åt o sen satt jag me Elton mesta delen av kvällen ☺️ somförgående  kväll.... Denna kväll kom jag i säng redan strax efter kl 23! Haha! Sen jobb på tors. Hämtade barnen o så åkte vi upp till Gränby för o köpa presenter till Elton. Ida valde en jätte söt super mjuk snutte me en liten kanin o super gosig lite filt ❤ Tim valde en blå pyjamas från Polarn o Pyret me bilar på ❤ o från mig o Patrik fick han en body me djur på, ett par byxor me en gullig nalle på rumpan o ett par söta skor me nallar på...

😍

Jag skulle ha kunnat handla hur mkt som helst!! Haha! När vi kom hem på parekeringen möttes vi av Daniel (me Camilla o Elton i bilen) som kommit hem efter Daniels kurs. Så Patrik tog min bil o lotsade dom till min farmor o farfars parkering. O sen åkte han o handlade. Jag kom hem o gav barnen en varsin kvälls smörgås (dom hade ätit korv me bröd på kvantum) o kl 18 satte jag mig på cykeln till barnens föräldramöte. Det började då. Stress!!!! Men kom typ fem över så! Satt på det till typ kvart över sju. Kom hem o Patrik höll på me middag till oss vuxna (barnen hade lagt sig) han gjorde fläskfilé o potatisgratäng (jätte god!) o jag slängde ihop en sallad o så åt vi. Mums! Jag gosade såklart även hela denna kväll me Elton o kom i säng efter kl tolv... haha! 
På fre va det bra segt o gå upp. Men det va bara o tvinga sig sj, o barnen! Iväg me dom. Efter lunch ringde dom från förskolan o det va inte så bra me Tim. Då jag va den enda ord på min avdelning o den enda på HELA förskolan som kunde den här pojken me diabetes så ringde jag Patrik. O han ringde Camilla. Så hon hämtade hem båda barnen vid kl 14. TUSEN TACK!!!! ❤❤ Patrik hade ju annars åkte så det hade ordnar sig. Men nu vart barnen extra glada då Camilla ju hämtade dom ☺️ När jag kom hem satt dom o mös alla i soffan. O vi fortsatte med det. Barnen gick ut o lekte o så beställde vi hem pizza, fredagspizza är inte så tokigt ibland 😉 Camilla o Daniel åkte o hämtade pizzorna o jag tog hand om alla tre barnen sj. I typ 40 min. Gick hur bra som helst!! Patrik kom hem o sen dom. Vi käkade, barnen la sig, vi pratade ett tag i soffan. Jag hade Elton sovandes på bröstet o helt plötsligt sov Camilla oxå 😝 måste ha varit sååå skönt för henne kan jag tänka! Tog inte lång stund innan oxå mina ögon vart för tunga... Pallade upp me kuddar på sidan o sen sussade även jag! Kl va typ strax efter kl tio! 😂 Valnade till efter nån timme men gick då o la mig.....
Tar resten i nästa inlägg... Kommer kanske i morrn....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar