söndag 23 april 2017

Jobbarlördag!

Jahapp! Jag kom iväg idag iaf. Huvudvärken hade släppt men fortfarande ont i ryggen, så skumt men gissar att det är revbenen. Känns liksom värst längst ryggraden. Så fort jag rör mig ilar det längst hela ryggraden 😕
Kom till jobbet vid 9.15 o åkte hem vid 14.15. Jag o två tjejer på mitt jobb rensade ett förråd me massor av saker. Men vart nog bra! 😉
Svängde förbi kvantum på vägen hem o handlade lite till middagen. När jag sen kom hem började Patrik precis me o montera ner Idas lilla loftsäng o bygga ihop hennes nya stora! 😊
Dom hade haft en bra dag. Patrik hade slipat hela furu skänken o målat en omgång. Kommer bli super bra!! Barnen hade lekt massor ute. Elise, Joline o Bonnie hade kommit förbi me deras pappa (som oxå heter Patrik 😜) så barnen hade lekt o killarna suttit o snackat. De hade visst kommit överens om en till playdate idag 😉 
Jag la mig på soffan o slocknade. Sov nästan två timmar 🙈 Men eftersom jah inte är så pigg o hade jobbat så va jag bra slut! När jag vaknade hade mannen gjort klart middagen ❤️ potatisgratäng o kött (fläskfilé till mig o Ida o oxfilé till han o Tim) så gott!! Efter vi ätit vart barnen på värsta bus humör, som vi skrattade!! Älskar dom stunderna alltså!!! 😍 Sen tittade barnen på film o åt liiiite lördagsgodis. De åt så himla mkt förra helgen så tyckte det räckte me två tablettaskar i var o en liten kinderchoklad. De åt inte ens upp allt 😝 Sen va det sov dax för dom o jag röjde upp i köket. Hade fått lite energi efter vilan! Patrik satte sig o spelade lite o jag satte mig framför tv. Har tittat på lite program jag spelat in o nu slötittar jag på Godzilla (den från 1998 😜) medan jag surfar lite, o bloggar! 
Jag va förresten o hämtade ut mina mediciner för några månader framåt....

Detta är mina dagliga mediciner. Salazopyrin mot reumatismen o Naproxen mot inflammationen.

Alltså dessa är vad som gör att jag ens klarar av dagarna. De har hjälpt mig så otroligt mkt o skillnaden i ryggen är stoooor!!! Naproxenen tog slut o jag trodde jag hade mer men icke. Så jag har varit utan i typ 1.5 vecka. O bara på det märker jag sån skillnad. Värken är mkt värre!! Sen har jag Tradolan. Den får jag ta morgon o kväll men har bara tagit den kvällstid när värken varit som värst...

Ne, om en halvtimme är filmen slut. Då ska jag sova! I morrn blir det full rulle här hemma! Patrik kommer ju me deras tre tjejer (får se om Martina hinner komma en sväng oxå) o så ska Tims kompis Wilmer komma. Så blir ett härligt gäng me 6 barn 😉😍 men det blir kul! Dom får va ute här o leka! 

Hörs säkert i morrn igen!! 😊

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar