måndag 17 april 2017

Påskdagen

Så skönt när man inte behöver fundera ut en rubrik 😝
Igår då. Kl ringde 8.30, hade faktiskt ställt larm. Vi behövde upp då o jag hade på känn att om jag inte ställde kl så skulle vi försova oss, även om vi vaknat mkt tidigare de andra dagarna.
O jodå, vi sov så gött så när larmet ringde.... Masade oss upp, käkade frulle tillsammans o fixade oss sen iordning. Lämnade barnen hos min föräldrar strax innan kl 10 o sen styrde vi kosan mot Sundbyberg! Där vi skulle hämta vårt nya bord o de nya stolarna....

Så här kul har man då. Spec när mannen vänder sig om o preciiiiis då tar jag kortet! 😂

Åkte sen hem o lastade ur bilen. Patrik lämnade mig hos mina föräldrar o åkte sedan o uträttade några ärenden. Jag o barnen gick hem o de lekte lite ute längst vägen. Men det va ju sjukt kallt ute!!!!
Lite senare kom det några som köpte vårat gammal köksbord o stolar. Skönt när man kan göra så! O skönt att vi vart av med det så himla snabbt! 

Sen åkte jag o Ida o köpte en ny cykel. El ja, ny o ny. Men jätte fin va den! Rosa, vit o lite svart 😉
När vi kom hem ville hon såklart testa den!
På kvällen duschade jag dom, klippte naglarna på dom o sen va det dax för dom o sova! Mannen hade hållit på o fixat i köket under dagen o kvällen. Satt dit golvlister o så. Sånt som alltid tar tid innan man gör 😜 Han drog sen ner på stan o mötte upp Stefan. Så jag slog mig ner i soffan när barnen lagt sig o tittade på lite inspelade program....

Ett glas me kaaaall Ice Tea! Nom nom! I bakgrunden ser ni våra nya köksmöbler 😊

Mannen kom hem redan vid halv tolv o jag kom inte i säng förren vid halv ett....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar