söndag 16 april 2017

Påskafton 2017

Alltså vilken mysig dag!!! Vaknade o kände mig ganska mkt piggare. Så underbart!!! Halsen spökar dock fortfarande o nästan hela dagen har det varit jätte jobbigt att prata. Det har liksom känts som om det är stämbanden som gör ont. Så mysko känsla! Är inte riktigt hes men konstig röst 😳 haha!
Morgonen började iaf me mysig familje frukost ❤️ älskar't!! Sen fick vi alla leta påskägg 😉 Hela fm har vi bara tagit det lugnt o myst. Så himla skönt!! Att bara få va!

På påskafton (o julafton) får man äta godis direkt efter frukosten 😝

Barnen får sånna där små ägg. Det ryms tillräckligt me godis i dom. O så får dom ju från andra. Det är ändå inte roligt o spara godis hur länge som helst. Det blir hårt o inte så gott....
Strax innan halv två gick vi hem till mina föräldrar där oxå min syster o hennes pojkvän va, Cassi o barnen (Kriss jobba 😔 ) o så farmor o farfar! Det åt mkt god mat o mumsig morotskaka till efterrätt 😋 barnen fick påskägg av mina föräldrar. Det va lite (lagom) godis i, plusplus o en pusselbok. Så himla bra o lagom! 😊 De fick oxå ett varsitt av min farmor o farfar! 

🐣❤️❤️🐣

Strax efter kl sex gick vi hem. Barnen va inte hungriga o ville inte ha middag. Så tog en kvälls macka. Vi pysslade lite o sen va det sov dax för dom. Patrik målade väggen runt elementet i köket, vi ska köpa golvlister o sätta upp i morrn. Ville inte ha dom gamla utan ville köpa nya nu när vi gjort om allt!
Jag la ut vårat köksbord o stolar till salu...


Vi vart inte så nöjda me stolarna, det vart på nåt sätt lite trångt. O så mörkt. Har länge velat ha vitt, o ett mindre bord. Detta är gigantiskt! 180 långt o 100 brett.  O det känns inte alls som om det passar in här. Har inte kunnat sätta upp taklampan då vi inte vetat exakt hur bordet ska stå. O köket har liksom inte känts helt färdigt! Men i morrn ska vi åka o hämta hem ett nytt bord o nya stolar 😃 Det bordet är 140 långt o så får man me en iläggsskiva som gör bordet 185 långt. Perfekt o kunna länga när det behövs! O så är det 90 brett. Skönt me lite smalare men heller inte för smalt. Kommer nog bli kanon! Hoppas jag 😉 O som det ser ut nu, håller tummarna, kommer det några o köper det vi har nu i morgon. Hoppas verkligen det. Så vi blir av med det! Men iaf. Efter det satte vi oss i soffan o kollade några avsnitt av Originals. O nu är kl sådär jätte mkt igen 🙈 så ska försöka sova nu.... Godnatt på er o hoppas eran påskafton varit toppen så som min! Är så glad o tacksam för alla nära som finns ❤️❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar