tisdag 25 april 2017

3 veckor kvar ☀️

Känns så konstigt. Om tre veckor är jag i Grekland utan min familj 😳 Alltså det ska bli såååå skönt me en vecka i sol o värme 😎 men det känns oxå såååå jobbigt!!!! Jag kommer längta ihjäl mig!!! Det känns så fel på ett sätt, som om jag gör nåt fel som gör detta. O sen tänker jag, säger vem?! VAD är det som är fel med det o VARFÖR skulle det va fel?! Det är mina egna hjärn spöken som säger det. O såklart avundsjuka människor. Många säger att dom aaaaldrig skulle kunna åka iväg så länge från sina barn mm mm. Men det är oxå dom människor som ALDRIG skulle kunna få chansen heller!
Jag har en helt underbar o fantastisk man o pappa som verkligen UNNAR mig detta, som VILL att jag ska åka. Som inte ser ett ENDASTE problem me det! Det finns dom pappor som inte ens kan va själva en hel dag me sina barn. Fattar verkligen inte det!!! Alltså en mamma skulle det ju aldrig va så me. Jag känner mig trygg till 200% me o lämna mina barn me sin pappa i en vecka. Dom har ju liksom åkt iväg me honom nästan en hel vecka varje sommar i flera år, på hans eget intiativ, hans vilja, han tycker det är sååå mysigt! ❤️ Jag skulle ärligt aldrig kunna va tillsammans me en man som inte kan va me sina barn en dag sj. Alltså det finns inte på min världskarta! En mamma o pappa är LIKA MYCKET VÄRDA för ett barn. 
Den här veckan i Grekland kommer gå hur bra som helst för dom här hemma, det tvivlar jag inte en sekund på!!! Det är jag som kommer få det tuffast 😂 Mina älskade goa ungar!!! ❤️❤️

Annars idag då, förutom att jag konstaterat att det är tre veckor kvar tills jag åker o det har gått sjuuukt fort!!!
En betydligt bättre morgon o dag har det varit idag! Så skönt så!!!! Åkte lite tidigare från jobbet för o hinna handla lite fika (fick nämligen mail mitt på dan att det va fika på gympan idag som man sj skulle ha me sig.) hämtade sedan barnen o så hem. Vi satte oss i soffan o mös o pratade massor (ingen tv på 👍🏻) sen värmde jag på mat åt kidsen (hade me jätte god mat från jobbet, tack snällaste Ewis!!) dom åt i jag röjde o gjorde fint i köket. Fixade filat o sen gick vi till gympan. Där fick vi föräldrar titta på. Så duktiga barn såå! ❤️Sen va det fika o sen gick vi hem. Man E. Hade sagt att han skulle överraska me nåt o när vi kom hem hade han gjort denna....

Nom nom! 😋 Kladdkaka me karamelliserade nötter! 😍

Barnen fikade, sköljde av sig, borstade tänderna o la sig sedan. Jag o Patrik skulle äta o sen fika. Jag tog mig en dusch o ringde sen min farmor. Pratade i närmare 45 min! Men va så härligt samtal vi hade!! När jag pratat klart va jag hungrig, men inge sugen på varken mat el macka. Så tog lite vanilj yoghurt o sen en bit kaka! O så började vi titta på en ny serie. 😊
Men nu ska jag sova, ögonen går i kors o jag har nästan slumrat till flera ggr 🙈 så gissar att det är massa stavfel o så, ni får ha överseende me det 😜

I morrn är det ledig ons, Yey!!!! 😄 det blir en tripp till ögonläkaren me Tim (hoppas det går bra!!!) Ida får va på Patriks jobb medan. Sen ska jag försöka hinna städa lite när vi kommer hem o så....

Godnatt på er!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar