onsdag 31 maj 2017

När man känner sig lite nere...

Jag är troligtvis på väg in i ett skov när det gäller min sjukdom. O det SUGER!!!! Hela jag blir påverkad... Att ha konstant ont i kroppen gör en så utmattad... Jag har mått så himla bra hela våren. Men för drygt 2 veckor sedan började jag känna mig allt sämre igen... Det börjar me att heeela kroppen börjar värka, varenda muskel. Jag orkar knappt nåt. O så blir jag så sjukt trött!!! Skulle kunna sova hela tiden. Det är hemskt!!! Jag får oxå ont i huvudet... Pga musklerna som går upp i nacken... Det börjar me att det kommer o går från dag till dag. Sedan blir det allt oftare o tillslut varje dag! Både mån, tis o ons har jag känt av det. Jag vill bara krypa under täcket o inte gå upp på morgonen. Vill ligga o sova hela dagen. Sover dåligt på nätterna pga värken... Jag kämpar hela dagarna för att orka. För att inte bryta ihop. Det tar ner en så himla mkt! Så här mådde jag konstant i två års tid. TVÅ år!! Att jag fått mått så bra som jag har under våren är jag otroligt tacksam över. O jag försöker o inte glömma bort det nu när jag går in i ett skov... Men mitt senaste skov jag va inne i i höstas höll i sig i TRE månader. Det är det som gör att det känns skit nu. Ska även detta hålla i sig så länge?! Ska jag behöva må så här hela sommaren?! Jag ska försöka o inte låta det dra ner mig för mkt... Men det är svårt....


I förrgår skrev jag till min läkare på reumatologen att jag ville träffa henne. Igår morse ringde dom o sa att hon hade en återbudstid idag kl 11... Så ringde jobbet o kollade. Chefen tyckte att det va självklart att jag skulle ta den tiden. Dock är det ju precis mitt i min arbetsdag. Lite struligt men om jag jobbade mellan 8-10 så skulle det ordna sig. Kändes verkligen så himla drygt o åka dit bara dom timmarna. Men men... Sen igår kväll smsade chefen att han ordnat det me en vikarie hela dagen. Så jag inte behövde komma alls. Så himla snällt!! 
Så, om en timme ska jag träffa min läkare. Får se vad hon säger... Vet sj inte vad jag vill få ut av det men har en massa saker jag vill ta upp. Hoppas jag klarar det bara... Tycker det är så himla jobbigt o gå till läkare 😕

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar