lördag 27 maj 2017

A day like this!

Det är ju helt enkelt underbart!!! Började me en liten sovmorgon. Sen satte jag mig på altan me mitt morgon kaffe....

Älskar att bo i en hörnlägenhet!! Perfekt läge oxå!!

Barnen lekte med flera kompisar här på gården o det va fullt ös mesta delen av dagen! Vid tre tiden åkte vi åter igen upp till Gränby. Ida behövde nya sandaler o det behövde handlas lite igen. Hittade fina (Frost såklart) sandaler till hjärtat 😊 När vi kom hem fixade vi middag direkt. Kokt potatis, grillad torskrygg, sallad o kvantums egna super goda örtsås! Testa!! 👌🏻 Vi åt såklart ute...

😍

Bland det bästa me läget på lägenheten är att vi har morgonsol o sen sol hela dagen, strax efter/vid middagstid är det skugga. O då det ju är så sjukt varmt på uteplatserna på somrarna (i våran gamla där vi hade sol från morgon till den gick ner vart det mellan 40-50 grader o då går det inte o va där, inte ens käka middag!) Men här är det alldeles lagom då! När vi nästan ätit upp kom mamma förbi en sväng me Anna o pratade lite, hon har väl lite abstinens efter att ha varit me varandra 25/7 en hel vecka 😝 När hon gått hem röjde jag undan efter middagen o sen slog vi oss ner i soffan, startade projektorn o hade film mys me kidsen 😍 När barnen skulle lägga sig, strax innan kl åtta, drog mannen iväg för o träffa Patrik (elises, Idas bästa kompis, pappa) o en annan polare. Kul att dom äntligen hittar på nåt tillsammans! Tror dock det blir sent o det lät bli en rätt dragen man som kommer hem nån gång i natt 😂 Jag har kikat igenom lite program jag spelade in när jag va borta. Plöjde några igår kväll o några nu! Men nu ska jag lägga mig o FÖRSÖKA o sova... Slumrade (som vanligt) en stund på soffan till filmen som barnen kollade på (Insidan ut, helt ok film men lite jobbig oxå faktiskt. Tjatig på nåt sätt... Men barnen verkade gilla den iaf o det är ju det viktigaste!) men iaf, eftersom jag slumrade lite då o jag fick mig en power nap så är jag inte så trött så jag vill sova. Men behöver verkligen! 
Update: Pratade nyss me mannen o han va redan på väg hem 😍

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar