söndag 7 maj 2017

Trädgårds dag

Idag har vi jobbat på! En lugn o mysig morgon (som vi gillar o ha på helgerna) o sen satte vi igång. Hade tvättstuga mellan 11-15. Medan så fixade Patrik me en del borrande här hemma. Få fast barnens loftsängar ordentligt, få upp Idas hylla o få upp den extra bordsskivan till köksbordet på ett bra ställe i förrådet. Just ja! Köpte ju två vita klappstolar på Ikea också. O ha som extra. Som också fick bra platser i förrådet. Jag rengjorde båda badrummen o skurade golven där mm. Röjde i köket, bytte sängkläder o röjde i vardagsrummet. Barnen va ute o lekte under tiden :)
När tvätten va klar åkte vi till Plantagen. Köpte jord o gödning, jordgubbsplantor, frön till o så gurka o vattenmelon, o pärltomatplanta. Åkte sedan till xxl o köpte benskydd till barnen som dom ska ha när dom börjar på fotbollen. O en vattenflaska till Ida. Sen till Rusta där barnen fick köpa en varsin skateboard me sina födelsedags pengar :)
Efter det åkte vi förbi Max o köpte me middag hem då kl va så mkt. Åt när vi kom hem o strax innan kl sex gick vi ut för o fixa me det vi köpte på plantagen. Vi vart ute länge! Det va så himla kul att hela familjen hjälptes åt o fixa!

Fix i ordning!!

Ta daaaaa!!!!

Jordgubbsplantor!


Vattenmelon (den me gurka ser likadan ut)


Rabarberna fanns där redan :)


Nu får jag inte texten o va där jag vill. Skit!! Aja, ni får ha överseende me det! Det planterades också en hallonbuske (som också köptes på Ikea) o så planterade vi om ngr tulpanlökar o påsklökar. Kl va runt halv åtta när Patrik o Tim gick in o duschade. Jag o Ida gick o kastade skräp o sen gick vi också in o duschade. Ida kom inte i säng förrän strax efter kl åtta, då sussade Tim <3 Ida somnade inte förrän nån gång efter halv nio. Jag har bloggat en massa sedan dess, vilket ni lär ha märkt :P Nu ska jag förbereda morgon dagen o sen sova!! God natt!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar