tisdag 6 juni 2017

Jag hinner inte!!!

Alltså tiden till bloggen finns inte 🙈 Jag tänker hela tiden att i morrn, då ska jag skriva inlägg... Morgondagen kommer, men ingen tid finns... Trist då jag gillar att ha den som en dagbok. Nåt jag kan läsa om flera år! Jag har läst ibland från 2012, det är ändå 5 år sedan. Så himla kul! 
I fre em åkte vi till Göteborg för o hälsa på Patriks syster Camilla, Daniel o barnens kusin Elton! Få se deras hus o träffas lite. Vi har haft det super mysigt!! Vi kom fram runt halv tio i fre kväll. Vi hade fixat lite matsäck som vi åt i bilen på väg dit. Smörgåsar till mig o mannen, lättast när man kör 😉 o pastasallad till barnen. När jag lämnade dom på förskolan på fre morgon sa jag att jag hade önskemål om att de skulle få va ute så mkt som möjligt hela dagen. Att jag ska behöva säga det egentligen, när det va en så fin dag, men dom har alltid ursäkter för att inte gå ut. Tyvärr o suck!!! Klagar titt som tätt o då skärper dom sig ett tag, men så börjas det om igen.... Aja, när jag hämtade sa dom att barnen varit ute både på fm, efter lunch o efter mellis. Underbart!!! Det gillar jag!!! 
Så, i bilen dårå, det gick hur bra som helst! Brukar inte va nå problem me dom. De har ju varsin dvd o filmer o kika på. Det underlättar en hel del! O det är bara på långresor vi använder oss av dom. När vi kom fram la sig barnen nästan direkt o somnade rätt snabbt! Jag o Patrik hade en stor säng nere i källaren o barnen sov på en varsin del i soffan, som va jätte stor! O ett eget badrum hade vi oxå 😉 Vi vuxna satt uppe o prata ett tag o kom i säng lite sent. På lördagen sen va det fint väder. Så på fm gick vi ut o lekte ute! Dom hade köpt lite uteleksaker. Badminton set, krocket, fotboll o så. Så vi spelade lite!






Sen tog vi oss en skogspromenad o hamnade i Lerum centrum. Där åt vi lite lunch på ett fik utomhus....




Jag tog hur mkt bilder som helst men besparar er några 😉 Det va en spännande skogstur!
När vi kom hem va vi lite sega. Vi grillade sååå god mat till middag o sen hade barnen lite godis mys framför en film 😊 När dom sen lagt sig hade vi en spel kväll o spelade Med andra ord. Skit roligt spel o det vart hetsigt o tävlings humöret kom fram! 😂 Men kul hade vi! Det vart ytterligare en sen kväll... Sön morgon vaknade vi upp till regn. Jag ville till Ullared så efter frukosten åkte jag, Patrik o barnen dit. Vi va där i typ 5 timmar! Haha! Huuur mkt folk som helst!! Berodde väl på vädret... Men barnen klagade inte en enda gång o skötte sig helt exemplariskt!! Ärligt talat så hade jag åkt hem om dom inte hade orkat längre, för va knappt så jag orkade 😂 men det gick prima!!! Och vi kom hem me fyra fulla kassar me saker, kläder o ja, allt möjligt!! Kl va strax efter halv sex när vi kom tillbaka till dom. O regnet öste fortfarande ner... Då höll Camilla på o göra en lasagne! O den är ju såååå god!!! 😍 Det vart sen middag o när barnen lagt sig satte sig Patrik o Daniel vid datorn o spelade o snackade lite. Jag o Camilla pratade en stund sen bestämde vi oss för o lägga oss tidigt! 
Sen igår då. Vi hade en lugn morgon, käkade lunch o sen åkte vi till ett naturreservat. Solen sken titt som tätt, det va runt 18 grader o alldeles lagom varmt för en promenad! Vi gick in i skogen o gick en väg längst en å. O vi gick o gick o gick! Barnen gjorde barkbåtar som dom la i vattnet, det tyckte dom va jätte kul! Vi såg en del olika kryp o roligast va nog o kasta stenar i ån 😉 vi såg oxå träd som bävrar gnagt på. I drygt 2.5 timme bara gick o gick vi! Klagade barnen nu då? Icke nicke!! Det gick lite långsammare hem. Men annars tyckte dom bara det va kul. O det gjorde vi me, såååå skönt o mysigt o gå i skogen sådär. Älskar't!! 😍 Dock mådde min kropp desto sämre ☹️ fick såååå ont!!! Den är inte van o gå såhär mkt o långt! Först Ullared i 5 timmar o sen denna promenad! Men men! När vi kom hem va kl mkt o vi va alla hungriga o trötta. Så vi dukade upp me glass, maränger, chokladsås, bullar, kakor o saft 😋 så det blev efterrätt först! Haha! Sen gjorde Camilla så god mat. Folieinpackad lax me grönsaker o fetaost, mumsiga såser, pressad potatis o en god sallad! Vart inte middag förren vid halv sju 🙈 så det va bara i säng me barnen efter o sen satt vi uppe o pratade alla ett tag... Sen gick jag o Camilla o la oss o killarna pratade ett tag till.
Bilder från naturreservatet.....





Love My familia!!!! ❤️❤️❤️❤️

I morse gick vi bara upp o åt frukost, packade ut i bilen o åkte kl 9.20! Även idag gick det bra o åka! Jag körde de första tre milen, det ni!!! Haha! Men jag gillar o kör så!
När vi kom till Uppsala åkte vi in på Ica maxi (då vi ändå åkte förbi där) o handlade. Hem o plocka upp allt!! Det lyckades ja me! O fixa lite till middagen. O tvätta två maskiner! Till middag vart det grillat!! Nom nom!!!
Vi har haft så fina dagar! O Elton, såååå söt!!!! Vill inte lägga ut bilder på honom då jag ej frågat Camilla om det är ok. 

Nu måste jag sova. Jag har flera inlägg som väntas på o skrivas!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar