söndag 7 maj 2017

Fredag o lördag

O så va det ju denna helg då, som jag förhoppningsvis kommer ihåg bättre ;)
I fre va det ju SOMMAR!!!! Helt underbart!! Så vi bestämde oss för o grilla, o vi kunde äta ute :D Lovely!!

Nom nom!! Så mycket gott!!


På kvällen tittade jag o mannen på en film. Blood war. Den va jätte bra men jag va såååå trött så jag somnade! Haha!!
Igår hade vi en del ärenden. Men först en liten sovmorgon ;) Strax innan lunch åkte vi o lämnade barnen hos deras farmor. Vi skulle till Vallentuna o kolla på en bil o då slapp dom följa me :P Bilden va helt ok men ändå lite för mkt fix, o så hade den gått lite långt. Men superskön o köra! Så en Alhambra lär det bli, men en annan! Vi slängde i oss lite lunch o hämtade sedan barnen. Åkte till Ikea o handlade en del. Nya dynor till stolarna i köket, en liten hylla till Ida o ha vid sängen som ett litet bord, en stol till henne o ha vid skrivbordet, en hylla o en spegel o ha i duschen, en sopkorg till Tims skrivbord, en taklampa till honom, två dörrhängare me krokar, en gardinstång till köket. Va säkert mer men kommer inte ihåg! Haha!! Vi kom hem vid halv sex o strax innan sex hämtade pappa o syster upp mig. Vi åkte till Stavby till min bror där vi laddade.....

En cider o "min" trumma!


Förbereder....




Vi hade blivit ombedda att spela på ett bröllop. Hon som skulle gifta sig ville sååååå gärna att vi skulle komma o överraska o spela midsommar trudelutten för brudgummen under middagen. Hon sa att det va det allra viktigaste, att vi kom o spelade! Haha! Brudgummen är nämligen också me o spelar på midsommardagen. Så sagt o gjort, vi åkte dit, skit nervösa!!! Hade ju ingen aning om hur många som skulle va där, när vi skulle gå in (tänk om vi gick in mitt under ett tal!!:O ) osv. Kom dit o lyckades me hjälp av syrran smyga till baksidan o fråga kökspersonalen om vi kunde gå in, men just då höll nån tal (Phju, tur vi kollade!) när den va klar va vi snabba. Började spela utanför o gick sen in. O jisses va me folk!! Haha!! Såååå många!! De applåderade, o hade sig o bruden ställde sig upp o klappade o dansade. Brudgummen vart såååå överraskad. Vi lyckades verkligen!!! Han fick spela en trumma på vägen ut. O sen pratade vi me brudparet, dom tackade sååå mkt o vi fick lite o dricka o bruden va såååå tacksam att vi kom!! Alltså det va sjukt kul!!! Även om man va såååå jävla nervös!! Efteråt åkte vi tillbaka till Kriss där vi pratade en stund o hade det så kul! :D
Kom hem närmare halv nio, duschade o kollade sedan på en del inspelade program!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar