onsdag 3 maj 2017

Denna helg!

Insåg att jag inte ens skrivit om fredagen än heller... alltså fattar inte vart tiden tar vägen!!!
I fre efter jobbet åkte jag direkt till Willys o sprang in snabbt för o köpa potatis sallad, färdig grillad kyckling o en baguett till mamma, pappa o barnen. O så en liten bröd bit till mig o Patrik. Hann hem o röja i köket o sen dök mamma upp strax efter fyra. Inte långt därefter kom även Patrik hem. Tog med oss smörgåsarna jag fixat o åt i bilen på väg till Thuns! Båda vi behövde nya byxor. Jag hade tänkt köpa två par men hittade bara ett par. Provade miljoner (typ) men att vara kort o super tjock är ingen bra kombo.... Ville köpa ett par Lee som va såååå sköna, men dom kostade nästan 800kr... Mkt för vissa, inte så mkt för andra. Men me mina nya mål kändes det onödigt me så dyra jeans. Så köpte ett par Vero Moda för 300kr ist! Satt precis lika, men va inte så sköna som Lee jeansen...
Köpte också en svart kofta (alltså en svart kofta måste ju alla äga. Den jag har har jag haft sen jag gick i gymnasiet, el va det tom högstadiet!! 😳😂) Inget fel på den egentligen. Men ni förstår nog! Köpte en annan tröja som är sååå snygg o skön!! Älskar den!!! 😍 O så en stickad kofta o ha över nåt linne el så! Patrik köpte ett par jeans o en jätte snygg skjorta 😍 Köpte två par strumpbyxor till Ida o ett par "jobbar" shorts till Tim, o en keps me spindelmannen. Som han knappt tagit av sig 😝 
När vi kom hem vid strax efter kl åtta slumrade barnen. Pratade lite me mamma o pappa (jag fick ett sånt där trötthets skrattanfall så tårarna spruta!!) o när dom hade gått satte vi oss i soffan för o kolla den nya serien vi följer (Iron Fist) jag somnade dock efter typ 10 min! Haha! Såååå trött!!!! 
Lördagen sen då. Efter frullen åkte jag o handlade lite o hämtade ut ett paket (mer om det i ett annat inlägg!) hem o då cyklade Patrik iväg för o möta upp Stefan då de skulle åka Eckerölinjen. Jag o barnen duschade o fixade oss iordning för kalas! Cyklade hem till min farmor o farfar för o gratta farmor som fyllde 78år 😊 Vi vart bjudna på smörgåstårta...

😋

Barnen fick toast o dom (den) vuxna som inte tyckte om smörgåstårta fick detta ist....

Såg gott ut den me 😜

Jag hade på mig min nya tröja....

Den är sjukt skön!!! O snygg såklart!


😍

Vi va där till strax efter halv sex. Cyklade hemåt o sen hade barnen, o jag, film mys! Mannen kom hem runt elva tiden så det vart inte så sent. Han hade bla me sig nån shot som smakar mint o choklad, typ after eight. När man nu ska testa den 😝 haha!!

På söndagen sen va det ju sista april. Vi funderade på o åka ner på forsränningen. Men nej, vi va alldeles för sega hela familjen o hade sen mysfrulle. Vi tyckte alla det va skönt o bara ha en lugn o skön morgon o fm. Strax innan lunch åkte vi till Gränby. Började me o kolla på bågar tills Tims glasögon. Sen handlade vi lite på kvantum o barnen fick korv me bröd innan vi åkte ut till Stavby. Där va mina föräldrar oxå. Barnen va ute för det mesta hela dagen. Tim o Isolde va ena riktiga busfrön!! 😂 Jag va inne nästan hela tiden, förberedde middagen o sen va jag sååå frusen!!! Tyckte det blåste skit kallt!! Isadora o jag körde lite disco! Haha! Sen grillade vi till middag o det va så gott så!! Efteråt lekte barnen ute igen. 
Vi funderade hit o dit på om vi skulle åka till kasen el ej. Vi vuxna va så trötta men barnen ville så gärna! Så vi åkte dit till strax innan halv nio o precis vid halv tände dom kasen! Barnen va så fascinerade så!!! 



😘



Barnen fick hamburgare me Festis innan vi åkte hem o då va kl runt halv tio! Tim somnade halvvägs hem, Ida höll låda hela vägen hem! Vart ju en sen kväll både för dom o oss!
På måndagen va det skönt o ha en lugn morgon. Jag tog sovmorgon ända till 10.30 :P Sen gick barnen ut o lekte. Jag o Ida åkte upp till Gränby för o kolla på en vår jacka till henne. Inte det lättaste. Hon vet vad hon vill ha! ;) Hittade iaf en jätte fin rosa jacka på Stadium. En tunnare vind o regn jacka. Blir perfa o ha både under våren, sommaren o slutet på sommaren. När vi kom hem därifrån va Tim fortfarande ute o lekte, Ida stannade också kvar ute.
Vi hade tänkt grilla då det va såååå fint väder! Men när vi va på Gränby så träffade vi barnens farmor o hon o Ida bestämde att Ida o Tim skulle sova där! Så då när vi kom hem o medan barnen lekte ute fixade vi middag åt dom. Patrik gjorde duschess (stavning?! Haha) potatismos o fiskpinnar till barnen. Dom åt o sen skjutsade vi dom till deras farmor. Vi åkte förbi kvantum (igen!) o kompletterade lite till våran middag. Vi hade bestämt oss för o göra plankstek!
När vi kom hem fixade Patrik middagen o sen satte vi oss i soffan o kollade på typ 4 avsnitt av Iron fist! Vart lite i senaste laget o jag somnade strax efter kl tolv! :O

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar