torsdag 25 maj 2017

Jag är hemma!!

Jag kom hem igår morse, kl 4 typ... Duschade o kröp sedan ner i sängen mellan mannen o Tim. Tim hade vaknat på natten o lagt sig där ☺️ Han va så gullig, jag pussade på honom o då kikade han upp, när han såg mig fick jag världens största leende o världens bamse kram!!! ❤️ 
Igår va jag som bakis hela dagen, trots noll alkohol! 😂 Jag sov ju bara 1-1.5 timme sen gick jag upp o pussade o kramade massor på Ida oxå, hon vart oxå så himla glad när hon såg mig ❤️ Dom hade gjort en varsin superfin teckning till mig oxå! Jag fixade i ordning Ida o sen skjutsade Patrik henne till förskolan innan han åkte o jobbade. Jag o Tim kröp ner i våran säng o mös ett tag, han tittade på tv medan... Sen ville han ut o det va ju så fint väder så det va bara till o masa sig upp o ut. Jag satte på mig bikinin o la mig i solstolen, gäller o hålla efter brännan nu 😝 Brunast på mig är magen, som jag aldrig visar ju! Haha! Vi käkade lunch o sen kom mannen hem. Han slutade kl 13, det va skönt!!! Mamma o pappa kom förbi o vi pratade lite sen åkte jag, Patrik o Tim o handlade. Stor handlade. Skönt o ha det gjort inför helgen! När vi kom hem släppte jag av dom o åkte till förskolan för o hämta Ida. Hennes grupp åkte me förskolebussen till Cosmonova! Dom hade oxå hunnit kika lite inne på museumet o sen ätit både lunch o mellis ute 😊 Hon skulle ju annars varit ledig men ville såklart följa me o det fick hon! När dom kom hem fick dom en varsin tavla....

❤️


Så himla fint! Vart lite tårögd känslig som jag är 😝

När vi kom hem hade mannn fixat middag. Hemmagjorda potatisklyftor, grillat kött o grönsaker, o aioli. Som vi såklart åt ute, så himla gott o mysigt!!!! 😍 Till efterrätt åt vi vaniljglass o jordgubbar 😋 När barnen sen lagt sig så va tanken att jag o mannen skulle ha film mys, äta rökta räkor me saffransaioli o rökt lax. Men när vi la oss i soffan så tvär slocknade jag i hans famn ❤️ vaknade vid 22 o gick då o tog mina mediciner o borstade tänderna o la mig... Rolig fru! Haha! Men hade ju inte sovit många timmar på natten...
Idag fick mannen upp me barnen, jag va så sjukt trött!!! Vaknade vid halv tio me världens huvudvärk 😞 sitter nu ute o lapar lite sol. Mannen o Ida är o köper jord. Ska plantera om lite i en pallkrage Patrik tagit hem. Han hade planterar om alla gurkplantorna o vattenmelonplantorna när jag va borta. O oxå planterat en vindruvsbuske! Spännande!!! Så när dom kommer hem ska vi fixa med det! Tim är o leker med en kompis, lite ute o lite inne om vartannat 😊 
Jag o mannen gör väl ett nytt försök me räkorna i kväll 😝 
Visst ja! När jag kom hem hade mannen köpt o satt upp ett överskåp över handfatet i badrummet, o ett underskåp, o oxå ett skåp över tvättmaskinen! Vart så himla bra!!!! Han hade oxå köpt knoppar till skänken vi målat (ska fixa bild sen) det vart super fint!!! Han kan han!!! ❤️ Nu ska jag lägga mig i solen igen en stund...
Ett inlägg om resan kommer! Har haft det jätte bra!! 😎

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar