torsdag 11 maj 2017

Vab dag

Idag är jag o Ida hemma. Hon hostade så igår kväll o även i morse. Hon har det lite jobbigt me andningen så vi spenderar dagen hemma.... Vi har legat i soffan o tittat på My Little Pony hela fm... Mysigt!!! Jag känner mig dock inte alls pigg. Inte dålig el så men såååå trött!!! Jag orkar inte nåt känns det som... Eh, en sån dag kan behövas ibland! 
Vi ska hämta Tim om nån timme. Han ville till förskolan o leka med sina kompisar! Men lovade att vi skulle hämta han innan mellis 😉 
Tidigare i veckan då.... I mån va det jobb, o när jag kom hem va jag hel slut! Då kände jag mig dålig. Risig i halsen, o snorig. Slocknade i soffan vid fem tiden o vaknade två timmar senare... Patrik hade fixat middagen. Jag o han kollade sen på tv lite innan jag gick o la mig igen!
Tis sen då.... Då va det utflykt till stan me barnen på mitt jobb. Dom stora barnen. Teater o matsäck ute. Hua!! Skit väder ju! 😩 När vi åkte hem va jag såååå slut! Det va vi alla! När jag hämtat barnen så tänkte jag att vi skulle gå in o ta det lugnt. Men icke! Haha! Elise o Joline va här ute på gården o lekte me deras pappa. Så jag fick snällt va ute ett tag till. Genomfrusen som jag va!! 
Sen började det hagla o Elise o dom skulle in o laga middag så vi hick oxå in o lagade middag! Åt o sen rullade kvällen på.... 
igår va det ledig onsdag....
O vi fick sällis till frukosten! 😊 min bror kom förbi o åt me oss då han ändå va i stan. Vi satt o pratade ett tag o sen åkte han. Barnen badade bubbelbad. Sen åt vi lunch o strax innan kl tre åkte vi o hämtade Patrik. Vi åkte till Täby o kollade på en bil. Men nej, inget för oss. Suck!! Nu när man bestämt sig för o köpa en så tar det sån tid innan vi hittar nån... Vi stannade på vägen hem så barnen fick äta. När vi kom hem gick vi in på Willys en stund innan vi åkte hem. Väl hemma va det bara o fixa barnen för natten o sen lägga dom. Jag pratade me mamma o vi beställde lite från taxfreen.
Sen åt jag o mannen "middag" scones, till Iron Fist, sista avsnittet... Kom för en gång skull i säng ganska tidigt!

Ne, får se nu om vi ska fortsätta titta på My Little Pony el nåt annat 😉

❤️


❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar