söndag 14 maj 2017

Kosläpp 2017!

Yes, idag va det äntligen dax!! 😂
Men först sovmorgon för mig o mannen till kl 9. Barnen vaknade vid sju men tittade så lugnt o fint på tvn till 9, då kom Tim in o mös me oss!
Vi hade familje frukost o sen vid tio drog mannen iväg! Jag röjde upp i köket o sen spelade jag o barnen yatzy, så himla kul!!! Sen va det bara till o fixa oss i ordning, hämta mamma vid tolv tiden o sen åkte vi ut till Österedinge till Västerängens lantbruk o tittade på kosläppet! Det är alltid så bra ordnat o heeelt perfekt! 👌🏻 Det finns olika djur o titta på. Hönor, kalvar, får o lam o så Idas favvo djur-kaniner! O så himla söta små oxå 😍 Sen själva kosläppet. Jisses va kul det va! 😄 O när det är så litet, o familjärt på nåt sätt så ALLA ser. Inge trängsel el nå sånt. O att dom oxå har TVÅ traktorer som står så barnen kan gå in o prova sitta i oxå, höjdpunkten för Tim helt klart!! O i år kunde man oxå få gå in i ladugården o titta när korna mjölkades av mjölk roboten. Tim o jag va helt sj där en stund o Klasse som äger gården berättade hur den funkade o vi kunde ställa lite frågor 😊 Helt perfa!!! Dom sålde lite mat (hamburgare) o fika där oxå. Barnen åt en varsin hamburgare o jag o mamma tog kaffe o en kaka. Sen va det dax då, för korna o få komma ut!!!! Oj så glada dom vart!! 😃



Alltså jag förstå Ida, att hon ville köpa en. Sååå himla goa 😍 Idas somnade i hennes knä o det va så mysigt sååååå 🐰

Mjölk roboten!!

Vi va där i nästan två timmar. Sen va det nästan bara vi kvar där 😝 Barnen ville inte hem. Riktiga lantis barn det där egentligen! O jag me.... Vi köpte me frysta hamburgare hem (deras, närproducerat, ekologiskt. Korna behöver bara åka ngr km) o mamma köpte dags färska ägg 😍
På vägen hem stannade vi på Willys. Köpte pizzakit o lite tillbehör. Sen lämnade mamma o hem. Vart direkt in i duschen för oss alla tre, luktade ladugård om oss 😝 Satte på oss myskläder, gjorde pizza som vi åt framför Disney Junior. Sen vart det lördagsgodis mys till en film. Denna gång valde barnen Nicke Nyfiken 1 😊 Dom kom i säng lite senare än vanligt, men är det helg så är det! Ida hade svårt o sova då hon hostade extremt mkt. Konstant i en timme!! Hon hostade även från att vi kom hem. Tror tyvärr det va pga av alla djur 🙁 Hon gosade ju me kaniner o oxå Anna som va me. Jag kände faktiskt oxå av så vi båda har fått tagit astma spray flera ggr sen vi kom hem. Men till slut somnade hon äntligen, skruttan ❤️ Tim somnade snabbt ☺️ Jag har sett en massa inspelade program o oxå börjat packa....

Det här är en jätte stor resväska o den är typ full 🙈 finns iof en del utrymme kvar o överdelen. Men har ju en del kvar 😱

Får gå igenom allt en extra gång till i morrn! Haha! Nu måste jag försöka sova!! Natti!! 🌟

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar