onsdag 22 mars 2017

Work Work!

O så va ännu en ledig ons till ända. Igår då, hmm, jo men efter jag hämtat barnen va det ju bara hem o fixa middag åt dom o sen till gympan. Pratade lite me Martina, vilket ju va alldeles för länge sedan!! Tim va lite trött o kom ut till mig några ggr. Tror han har känt som jag, att man inte är helt på topp men ändå inte sjuk liksom. När vi kom hem fick dom kvälls macka o sen va det dax o sova! Mannen jobbade över o kom inte hem förren närmare halv nio! Stefan va me o dom gick ut till lägenheten o ställde kyl o frys på plats o lite sånt. 
Jag la mig i soffan o hade lite välbehövlig tv kväll (jag kom som jag förstod inte i säng vid kl 22 i mån utan närmare 23 😕 ) eftersom barnen sov kunde jag ändå inte göra så mkt. El jo, jag tömde o gick igenom en av mina garderober iaf! O plockade me lite annat.
Idag hade Patrik tagit ledigt. O tur va väl det! Hann me mkt även om man alltid önskar att man hunnit mer.... Vid halv tio satte vi igång. Min bror kom o hjälpte till ett par timmar. Jag lyckades på ner båda barnens loftsängar o sen få upp dom i deras nya rum, tog typ nästan hela dagen 🙈 vilket projekt det va! Patrik o Kriss körde en del utemöbler o skänken i köket. Vid lunch tog Kriss o Patrik me sig barnen o åkte till Max o käkade lunch. Jag är inte så jätte förtjust i sån mat o magen gillar det inte! Så jag gick in här hemma o åt en lättare lunch! När dom kom tillbaka började dom även tömma förrådet. Men eftersom vi har en hel hyllsektion där som vi ville ha me oss (toppen bra o ställa lådor på hyllplan så slipper man lyfta ner massa lådor för o komma åt den understa) så fick vi ju först tömma hela o sen bygga upp sektionen innan vi kunde flytta in grejor. O det tog nästan hela dan det me. Har fortfarande typ halva förrådet kvar o flytta över. Barnens rum är praktiskt taget klara. En byrå som ska in i Tims rum, sen så! 😊 Jag va till sjukgymn oxå vid halv tre. Höll på o glömma bort (igen) men denna gång visste jag tiden, va bara det att jag inte hade koll på kl! Så kl 14.25 när jag kollade på kl för o sen om jag snart skulle åka fick jag en liten chock! O precis när jag halv sprang till bilen kom mamma för o hjälpa till ett par timmar. Hon hade röjt upp lite på barnens rum, gett dom mellis o tagit hand om disken ❤ 
Det gick bra hos sjukgymn, inga revben som låst sig! Däremot muskler som inte alls mådde bra 😕 Jag hann bara va vaken ett par timmar idag innan den hemska spännings migränen satte in. O det me råge!! (Nackmusklernas fel) så jag har varit yr o det har snurrat o flimmrat framför ögonen, har inte kunnat fästa blicken o jag har haft synbortfall. Blääää!! Har det nu me 😔så himla obehagligt o jobbigt!! När jag va klar där åkte jag till återvinningscentralen o kastade sopor, hela bilden va full! Kom hem o jobbade på fram till strax innan kl sex. Sen åt vi middag, jag duschade barnen o fixade sedan lite i deras rum. Det är helt tomt sär nu förutom en byrå me deras kläder o en hylla på väggen. Dom får sova på madrasserna några dagar nu o det tyckte dom va mysigt....




Dom har oxå hjälpt till mkt idag. Är så kul nu när dom är så stora. Dom bar saker o hjälpte till. Kan gå lite fram o tillbaka som dom vill 😊
De hade ju lite svårt o komma till ro såhär men dom sov innan kl 20 iaf 😉 Jag packade lite mer här. Gick me massa sopor, tog mig en dusch o satte mig i soffan lagom tills mannen kom hem där vid 20.45. Vart ett par avsnitt av Flash tillsammans men nu är jag så trött så jag tänker sova. Godnatt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar