torsdag 30 mars 2017

Känner mig som hemma!!

Trots att det är grejor överallt i hela vardagsrummet, o en del i vårt sovrum, så känner jag mig verkligen hemma här! Det är här vi hör hemma o här vi ska bo!! Jag kommer ändå sakna gamla lägenheten på nåt vis, så många minnen med barnen där... O det kommer kännas konstigt att gå förbi den varje dag.... Våran fina uteplats!!! Men uteplatsen här är oxå jätte fin. O framför allt mer insynsskyddad. Ska försöka ta lite bilder nån dag o lägga ut så ni får se hur det ser ut här hemma! :)

Då kör vi denna vecka då. I mån vaknade jag o kände mig inte allt för pigg. Jobbade men kände på em att jag nog hade feber, o det hade jag, lite men ändå feber. Åkte o hämtade barnen o så hem. Tog mig över till gamla lägenheten o hämtade saker. Började då känna att för sjuttaon vad med saker vi har kvar!!! :(( Sen åt jag o barnen middag. Patrik skulle ut o träffa Stefan efter jobbet. Det va ju så fint väder o jag tyckte han kunde behöva det, ett litet brejk o samla energi. När barnen hade lagt sig fortsatte jag o fixa o dona här hemma. Gjorde det så fint i hallen, köket o badrummet. Kände samtidigt hela tiden att jag orkar inte mer!! Men körde ändå på... Kom i säng vid halv tio ändå...

I tis så åkte Ida me Patrik till jobbet vid halv åtta, jag åkte o lämnade Tim hos mamma strax efter kl 8. O åkte sedan till tandläkaren. Hade en sån klump i magen. HATAR o gå till tandläkaren. Jag har alltid haft så fina tänder o endast lagat ett hål. Nu va det den lagningen som lossnat o 1/4 av tanden då gått sönder. Tandläkaren lagade den, började utan bedövning men sen ilade det så så jag fick bedövning. Trots att jag inte kände nåt så låg jag o spände mig massor! Jag har ju problem me käken (musklerna) så kan inte gapa så stort som man bör kunna. Så att gå till tandis är ett h-vete för mig! När han va klar o jag satte mig upp höll jag på o svimma!! Hade spänt mig så o varit rädd så det va ju därför.... Fick sitta en stund o sen åkte jag o hämtade Ida. Åkte till barncentrum för o göra olika tester pga astman. Först ett lung test sär on skulle springa upp o ner för en lååång trappa i 6 min, SEX MIN, det är länge!! Såklart ville hon inte springa sj så jag fick springa me henne, men jag fick ta ngr pausen om man säger så! Haha!!! Sen fick hon göra ett prick test, som hon INTE gillade!! Hon gillar inte nålar alls (precis som sin mamma o pappa...) så hon vrålade under hela tiden!! En sköterska stod o blåste stora såpbubblor under hela tiden plus att Ida fick en isglass o äta oxå. O hon klarade det galant ändå, skruttan!!! <3 Hon va tvungen o ha armen blickstilla o trots att hon skrek o grät så så hade hon det. Hon fick oxå välja två saker ur burken (hon valde en ring o en tatuering ;) )
Vi åkte därifrån o upp på Gränby då vi va såååå hungriga (besöket tog 1.5 timme!! :O ) o åt lunch tillsammans, min bror kom oxå så passade på o prata lite me honom :) Sen storhandlade vi. Åkte o hämtade Tim o så hem. Om jag mådde dåligt innan så mådde jag ännu sämre nu! Packade upp matvarorna, la mig o vilade en timme, fixade middag till barnen o sen iväg me dom på gympan. Patrik jobbade över till kl se, annars hade han fått gå med dom. När vi kom hem från gympan åt barnen en kvälls macka o sen i säng. Jag la mig oxå. Patrik va ut till gamla lägenheten o hämtade mer saker. Sen åt vi lite middag ihop vid nio tiden. Men jag kunde knappt äta o gick sen o la mig!

Igår va det ju min födelsedag, o lediga dag. Tur va det då jag nu va nästan helt säng liggandes. Barnen o mannen sjöng för mig o jag fick så fina teckningar så av barnen! <3 Gick upp o åt frukost me dom o la mig sen igen.Barnen tittade lite på tv o lekte så fint! Vid elva masade jag mig upp fixade lite, åt lunch o så kom mamma me fina tulpaner! Jag tog mig ut till gamla lägenheten o röjde upp på uteplatsen. Drog hit massor av uteleksaker o så ringde Patrik, sa åt mig o inte göra mer utan lägga mig o vila! Kom in o hade lovat barnen o bubbla ju. Så fyllde upp badkaret, de bubblade o hade det kul o sen duschade jag av dom, o mig sj ;) Förberedde middagen o la mig sen på soffan ett tag innan jag gick upp o stekte på lök o köttfärs o dukade fram. Patrik kom hem o vi åt tacos alla tillsammans :P o sen hade Patrik köpt me munkar hem som vi fikade me efter middagen. Patrik fixade barnen för kvällen o gick sedan för o hämta det allra sista från gamla lägenheten. Såååå skön att den är helt tom nu!! Jag läste för barnen o sen somnade dom rätt snabbt. La mig i soffan o när mannen kom in tittade vi på ngr avsnitt av Flash! Han hade me sig fina rosa rosor hem som jag fick, o ett frisör besök fick jag oxå i födelsedags present :D

Idag är jag som sagt va hemma. Lämnade barnen vid nio o tänkte hämta dom strax innan kl tre. Dom hade ju varit hemma i två dagar så dom tyckte ändå det va kul o få träffa kompisarna!
Nu har jag skrivit två låååånga inlägg, Phju!!  Ska lägga mig o vila nu innan jag ska äta nåt.... Vill bli frisk NU!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar