söndag 19 mars 2017

En helg dag till tack!!

Åh vad jag önskar att vi alla kunde få åtminstone EN ledig dag till! Det känns som om vi jobbar som sjutton men inget händer 😩 fast det egentligen hänt massor!! Allt det vi gjort skulle ju göras i vilket fall. Vi är yyyyber noga o gör allt precis så som vi vill ha det!! 
Idag gick vi upp vid 9 o hade familje frukost. Sen gick vi alla ut o började fixa i lägenheten. Mamma ringde o frågade om barnen ville följa me dom ut till min bror o va ute o grilla korv. O det ville dom gärna! 😃 så en timme senare vart dom hämtade. Jag o Patrik fortsatte o jobba på. Jag fick undan allt skräp på golvet o kunde dammsuga hall, toa, vardagsrum o kök. Sen gick jag in här o åt lunch o sen åkte vi till Ikea. Patrik försökte till slut nästan springa fram me vagnen så jag inte skulle kunna lägga i mer grejor! Haha 🙈 Det vart en hel del. Bl.a. Draperi till duschen, en liten sopkorg o ha inne på toa, en taklampa till Idas rum, sitt dynor till bänken i hallen, taklampa till köket, besticklådor o ha i lådorna i köket. Köpte sånna där i bambu. Skit dyrt men så mkt snyggare! 👌🏻 inlägg för kastrull lock, inlägg för kryddburkar, skärbrädor, 2 nya stekpannor (oxå dyra men kommer bli kanon!) dom är i rostfri stål ist för teflon, ska va mkt bättre! O så vart det nog mer saker som jag glömt 😝 haha! Va iaf skönt o kunna strosa runt o lugn o ro, el ja lugn o ro, Patrik försökte ju komma undan mig! 😂😂❤
När vi kom tillbaka till lägenheten o hade lastat ur bilen kom barnen hem ❤ Dom hade haft det så bra! Jag skura golven då det ju blivit så skitigt av allt jobbande, Ida hjälpte till o skurade golven hon me 😊 Tim la sig på en madrass i sitt (tänk att man kan säga så nu) rum o kollade på en film. Han va såååå trött!!! Killen!
Sen gick jag hem hit o fixade middag. Patrik o barnen kom hem o vi käkade. Sen gick han ut o fortsatte o jag o barnen duschade, klippte deras naglar o sen mös vi i soffan tills det va dax för dom o sova!

Det tog låååång tid o borsta Idas hår efter duschen... Hon har inte bara långt hår utan oxå så tjockt så man får borta lager på lager! 

Nu ska jag strax förbereda en liten söndasfika till mig o mannen. En varsin liten toastskagen 😋

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar