lördag 11 mars 2017

Ska försöka mig på ett låååångt inlägg!

Ja, uppdateringen har inte varit den bästa, o lär så förbli den närmaste månaden under allt med flytten. Känner att jag måste prioritera det, o barnen såklart i första hand. Ska försöka mig på ett inlägg om förra veckan nu. Ber om ursäkt om det skulle bli nån upprepning el så. Glömmer säkert nåt oxå :P

Mån förra veckan, ja vad gjordes då... Hm, kommer faktiskt inte ihåg! Haha! Jo! Jag fick tid hos sjukgymn kl 16 så åkte dit direkt när jag hämtat barnen. Hade flera revben som låst sig ordentligt :(
 I tis (fortfarande förra veckan) va det iaf fettisdagen. Jag lämnade barnen tidigt på morgonen men Ida klagade över ett ben hon hade ont i. Så vid nio ringde dom från förskolan så jag fick åka o hämta henne. Tim fick såklart följa me hem på en gång. Behövdes inget läkarbesök då det gick över när vi kom hem. Va andra saker som låg o grodde men det är nu utrett. O vi fick en välbehövlig dag hemma tillsammans. Åt lunch o sen åkte vi upp till Kvantum för o köpa semlor. Tyckte barnen kunde få det <3 Tim gillar dock inte grädde så han valde en muffin me hallonfrosting. Ida gillar inte mandelmassa så hon tog en mumla! Jag ville ha mumla o wiener semla, så köpte en av varje :P O åt en halv av varje när vi kom hem o fikade :P
Sen va det dax för gympa. O efter den hem.

På ons så va det ju vår lediga dag. Började me o lämna barnen hos Patrik på hans jobb, åkte sen till ackis o tog prover. Hämtade barnen o så åkte vi o handlade lite, dom åt lunch på Gränby o sen hem. Fixade o donade en massa o strax efter två kom mamma för o passa barnen. Jag åkte o hämtade Patrik på jobbet o vi åkte till mäklaren nere på stan för o få nycklarna o skriva på det sista. O betala dårå ;) Sååå glada o förväntansfulla när vi gick därifrån nästan 1.5 timme senare. Gick direkt till lägenheten när vi kom hem vid halv fem, barnen o mamma följde me o kollade. Patrik började riva köket direkt o strax efter fem va bra mycket borta! :)
Vi käkade middag o sen åkte Patrik iväg me ett lass me sopor o köpte hem golvet. Jag rensade äntligen barnens pyssel "höra" som hade spridit ut sig i halva köket :P Sparade lite saker men det vart ändå myyyycket som skulle kastas!! Tog mig 1.5 timme o vid halv nio va jag klar, då kom oxå mannen in :)

Två normal stora kassar o en jätte kasse!! :/

Va lite orolig för vad barnen skulle säga morgonen efter men Ida har inte sagt nåt o Tims första kommentar va: "-Men mamma! Vad fint du har gjort!" Gull unge!! <3

På torsdagen va det p-möte efter jobbet, såååå otajmat!! Gah!!! Men men!! Patrik hämtade barnen o dom hann riva ut en hel del i lägenheten ändå! Jag kom hem närmare kl nio.
Fredagen sen då, jobb o sen hämtade jag barnen o vi åkte hem. Min plan va o hinna vila innan vi skulle möta upp Patrik på Ikea men den planen sprack!! När jag hämtade barnen såg de ut som om dom rullat i lera, o det hade dom säkert oxå.... Så när jag kom hem sköljde jag av alla ytterkläder o sen in me dom i tvättmaskinen. Sen tänkte jag vila men då ringde Patrik o sa att vi kunde börja åka mot Ikea. Så då gjorde vi det ist. När vi kom dit åt vi middag. Sen lekte barnen i leklandet medan vi pratade me köksplaneraren o gjorde klart allt me köket. Hämtade ut barnen o sen gick jag o dom till Stadium outlet me hopp om o hitta fodrade galonisar till Ida, men icke!!
Så vi åkte till City Gross men dom hade inte heller (hennes byxor läcker in vatten o jackan är liiite för liten :P ) så vi åkte hem. Barnen kom inte i säng förrn rätt sent (19.45) men somnade super snabbt!! Patrik fortsatte ett tag ute i nya lägenheten....

O så förra lör, upp hyfsat tidigt o åkte o lämnade barnen till mina föräldrar vid halv tio tiden. Vi åkte o lassade in mer skräp o åkte o kastade. Sen hem o började. Va typ bara golvet kvar, o väggen där kaklet suttit. När vi fått ut allt i bilden åkte vi o kastade det oxå. Sen gick det åt typ 4 timmar o få bort det gamla golvet. Usch o fy vilken tid det tog o va sjukt jobbigt!!! Vid 18 tiden gick vi hem till mina föräldrar, där ju oxå barnen va, o vart bjudna på super god middag!! Tusen tack!! <3 Sen tillbaka till lägenheten började lägga golvet, hann ett par rader innan vi kastade in handduken för kvällen.
Hem o mös till Flash! 

När vi sen vaknade på söndagen va vi båda såååå slut!! Min kropp gjorde så ont så först kom jag inte upp. Så låg kvar till strax efter tio. Nack o axelmusklerna va så svullna att det syntes. Ena va oxå lite högre än den andra. Fy så ont det gjorde!! När jag kom ut i nya lägenheten hade mannen varit till Bauhus o lämnat tillbaka en maskin vi hyrt o beställt köket, som skulle va klart om några timmar... Suck!! Vi hann lägga lite golv sen kom pappa o Adrian (räddarna i nöden!!) o Amanda. Adrian (som är Amandas pojkvän) tog bort allt fix efter kaklet. Pappa hjälpte Patrik o hämta köket. Jag mötte upp mamma vid pulka backen o hjälpte henne hem me barnen. Åkte o köpte mer lim till golvet på Bauhaus o köpte me mig lite go fika till alla som vi fikade me sen :) Mamma o pappa gick hem o Patrik fortsatte ute i lägenheten.

I mån va det "bara" till o tvinga sig upp o iväg till jobbet. Lämnade barnen först dårå ;) Hämtade dom o så hem. Dom verkade inte alls nå pigga, snoriga o klagade på ont i halsen.... Fixa middag, mannen kom hem o åt o så ut till lägenheten o la klart det sista på golvet. Jag skötte mark servicen här hemma. 

I tis så kom Patriks mamma o vabbade, så snällt då jag hade ett utvecklningssamtal kl 7 ( 😴 ) o ville inte skjuta på det då jag redan hade gjort det. Barnen vart glada iaf! Att farmor kom 😊 När jag kom hem åkte hon hem. Jag fixade middag åt barnen, dom åt o sen va det min tur o gå ut till lägenheten. Dammsög, dammade o torkade golvet. Jisses va dammigt det blir när man rivit!! 
Mannen skötte då mark servicen här hemma. Tog hand om efter middagen, fixade barnen o la dom. På så sätt får vi båda mysa me dom, när vi tar varannan dag 😉 När jag va klar där åkte jag o handlade... Gissa om jag va trött!! Gah!! O så hade jag ju inte ätit heller...
Vart en kvälls fika me mannen när jag kom hem därifrån o slog ner röven i soffan vid nio tiden 😝 

I ons, ledig dag men fortfarande risiga ungar. Gick upp vid halv åtta då vi hade en tid o passa. Lämnade Tim på Patriks jobb strax innan nio o åkte sedan me Ida till ackis. Va till hjärtmottagningen o kollade upp blåsljudet på hennes hjärta. De tog måååånga ultraljuds bilder o sen kom läkaren, o frågade om han kunde få Idas hjärta 😝 så fint va det. Phju!! 😅 Även om jag hade på känn att det inte skulle va nå allvarligt så spinner ju tankarna iväg o man blir orolig... Tydligen har man en lungartär precis bredvid hjärtat som kan göra att man tror att det är blåsljud från hjärtat som man har. Såååå skönt!!! Skruttan min ❤ Hon fick en glass efteråt. O så köpte vi me en klubba till brorsan ☺️
Vi åkte o hämtade Tim, hem o åt lunch, jag packade några lådor me grejor, tvättade två maskiner o vid kvart i tre kom mamma för o passa barnen då jag skulle till sjukgymn kl 15. Stressade gärnet för o hinna dit bara för o få höra att jag är där fel tid, att jag skulle varit där kl 10.30, suck! Jag höll på o bryta ihop!! 😩 Åkte o hämtade ut ett paket på hejdan o så hem. Mamma lånade bilen en stund. Jag provade de nya galonkläderna på Ida o hon vart så glad för att dom va rosa!

I tors vabbade Patrik. Jag hade ett samtal kl 8. Kom iväg lite sent från jobbet o va inte hemma förren strax efter fyra. Oj, så seg jag va! Patrik jobbade ute i lägenheten o jag fixade middag o så.

Igår va jag hemma me barnen. Dom är mkt bättre men Ida har en hemsk hosta 😔 som typ alltid när hon är förkyld.... Vi va hemma o mös tillsammans. Välbehövligt för oss alla!! Vi körde över en del av barnens leksaker till lägenheten (har en gammal barnvagn kvar för o kunna använda till o köra saker i) Patrik kom hem sent då han skulle köpa gipsskivor efter jobbet. Han höll sedan på ute i lägenheten till 22 tiden... Jag fixar o donar lite pö om pö här hemma.

O så idag då!! Låååångt inlägg o lååång uppdatering!! Patrik åkte o hämtade Stefan vid halv nio. Jag o barnen hade en lugn morgon o sen skjutsade jag dom till deras farmor där de ska sova i natt... Saknar dom!! 😕 Andra helgen i rad dom sover borta.... Dom brukar inte sova borta så här mkt. O innan förra helgen va det länge sedan! Dom brukar få göra det om vi har nåt vi ska göra, el när dom sj vill ☺️ Nu är det ju för att vi ska kunna bli klara me lägenheten så fort som möjligt! Hoppas sååååå att det mesta av köket blir klart denna helg så vi kan flytta över saker pö om pö denna vecka som kommer, o kanske sova där nästa helg!! 😄 Weeeiii!!! Längtar så sjukt mkt!!! Har ju inge bråttom så hinns det inte nästa helg får det bli helgen därpå!
Jag fixar o donar här hemma. Packar lite, märker upp kläder o grejor till klädbytardagen, har gått ut me lite saker till lägenheten (skönt att det är nära 😉 ) tvättar, städar, ja gör sånt som måste göras här hemma oxå! Sköter liksom mark servicen! Nu ska jag fortsätta!! Då det strulade me o ladda upp bilderna här på datorn så får det bli ett radda här me bilder från gångna vecka....

Tim me hans muffins 😋


Ida me sin mumla 😋


Mys me mitt hjärta 💖


Oj så mkt jobb vi hade framför oss här 😅


Golvläggningen började....


Så här va man tvungen o se ut när köket revs 🙈


O så här fin vart man efteråt 😂 Som sugmärken!! Hahaha!!


Igår va jag heeelt slut!! Både mentalt o fysiskt!!!


Men idag va det "bara" o bita ihop, på me arbetsbyxorna o köra på 💪🏻👊🏻

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar