onsdag 15 mars 2017

Semestern närmar sig...

Eller??? 😂😂
I tis när jag hämtade barnen satt dessa listor på deras platser...

Vet ju att dom kommer denna tid varje år men blir ändå lika förvånad...

Är det nån som VET om dom får semester innan den 31/3? Alltså vad man önskat är ju en sak. Men o ha fått det beviljat. Lär ju finnas stor risk att måna skriver i att dom ska va där o får sen ledigt ändå. Vi har tänkt till när det gäller sommarlov. Vi vill att barnen verkligen ska få lov o att få lång ledigt. Patrik tar alltid 5 veckor sem (varav 1 av dom är föräldradagar) jag tar 4 veckor. O så går vi lite om lott. Vill att dom ska få MINST 6 veckor men helst mer. Nu har det blivit 7 veckor jämt o kommer så även kunna bli i år 😃 Hur underbart är inte det liksom!! Vissa år, som förra året, har Patrik så tidig sem (han har vartannat år tidig o vartannat år sen. Vi tycker bäst om dom sena 😉 även om vi hade tur o som hade tidig förra året då det va som finast då 😄 ) men när han har tidig får vi bara 3 veckor tillsammans hela familjen. Jag rycker om o ha minst 4. Jag tror mer på kvalité än kvantitet. Det är klart dom skulle kunna få 9 veckor ledigt. Men då aldrig hela familjen tillsammans. No way thats gonna happend!! Vi vill vara TILLSAMMANS HELA FAMILJEN SÅKLART ❤ I år knåpar vi me mina lediga dagar o barnens farmor o mormor (hon vet dock inte om det än 😝 ) men dom tar ett par dagar o så får dom följa me mig ett par dagar (det är sååå lugnt på mitt jobb ändå sista veckan o dom tycker bara det är kul o få följa me!) så det blir nog kanon!  Barnens farmor har dom gärna kanske 5 dagar på sommaren medan vi jobbar. Dock har hon alltid sen sem o då är ju vi ändå lediga. Men dom år Patrik har tidig sem funkar det 👍🏻 Ja, som ni märker är det lite o tänka på o pussla ihop. Men allt för att det ska bli då bra som möjligt för alla! 😊
Tycker synd om dom barn som bara får ett par, tre sem veckor på sommaren 😔 Det är faktiskt bevisat att man behöver en längre semester. Vi har oxå turen o kunna få ihop nästan två längre semestrar, en på sommaren o en på vintern 😊
Än har vi inga större planer för sommaren. Vi flyttar ju nu så får se lite hur sommaren ser ut. Vi vill ju såklart åka o tälta. Gärna till Öland igen. Där känns det verkligen som utomlands när man sitter i solen på stranden 😎 jisses så underbart det är!! Nackdelen är den låååånga resan... Så får se om det blir dit el nån annanstans. Om det blir 10 dagar som det varit de senaste åren, el om det blir kortare! 

Ne hörrni, nu ska jag soooova!! Work tomorrow, as usual! 😉 Gillar torsdagar bättre nu när jag jobbar 7.45-15 ist för 8.30-16. Skönt o komma hem tidigare! ☺️ O så har jag iprincip samma tider varje dag, förutom fredagar då jag jobbar 1 timme kortare o har 8-14.30 ist ☺️ övriga dagar är det 7.30-15 som gäller! Godnatt på er alla!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar