torsdag 30 mars 2017

Jag passar på nu!

Jag är hemma idag. Fortfarande ont i halsen o huvudet. Går an så länge jag tar det lugnt, ligger ner o vilar o så, men så fort jag är uppe o rör på mig kommer värken tillbaka :( Bestämde mig precis för o va hemma i morrn me. Hoppas jag är pigg tills vi ska fira mig på lör, annars får vi flytta det en vecka...
Jag hade tänkt mig o försöka mig på en uppdatering om senaste veckan. Får se hur mkt jag orkar. Finns risk för ett låååångt inlägg, igen!! Sitter vid datorn då jag känner att det blir lite för mkt o skriva från mob. Det trista är att mailen strular så kan inte ladda upp nå bilder :(

I tors dårå, hmm, måste tänka efter lite, är ju en vecka sedan! I tors va det jobb, hämta barnen o sen hem. Jag kommer helt ärligt inte ihåg vad vi gjorde! Haha! Vet iaf att Patrik gick ut till lägenheten o röjde upp o skickade ett kort sent på kvällen på ett jätte fint o städat kök! :D Jag o barnen hade varit ut dit lite tidigare på kvällen o då va det såååå stökigt!!

På fre sen så bar vi över en hel el saker på kvällen. Fick ordning på våran säng o fick det så mysigt såååå i vårt sovrum! :) Upp med gardiner, ljus, en blomma mm! Även barnens rum vart klara! Hade ju satt upp dom nya gardinerna på onsdagen. O nu fick vi även över allt annat! Det är småååå rum, men dom får iaf sitt egna lilla kryp in. Barnen kom inte o säng förren närmare 21 o somnade snabbt o ovaggat! ;) O sov heeeela natten i sina rum. Underbart!! Vi la oss inte så långt därefter. Kände att vi behövde samla energi till lördagen.

I lör gick Patrik o barnen upp vid halv åtta, gick till gamla lägenheten o åt frukost. Jag gick upp strax innan kl nio o gick oxå över dit i åt. Sen började flyttandet. Jisses alltså!!! Pappa kom vid elva tiden o en timme senare kom mamma. Pappa o Patrik körde över massor me saker, jag gick me barn vagnen full me saker. Mamma fixade lunch till alla <3 o sen höll hon på o plocka o fixa där i gamla lägenheten. Towe, Stefan o Ella kom. Alla barnen lekte på jätte bra hela tiden o Stefan hjälpte pappa o Patrik me alla möbler. Towe plockade ner allt i köket i gamla lägenheten o kom hit me till nya. Här stod jag o mamma o packade upp. Jag började känna mig allt sämre o sämre. Höll på o bryta ihop ett tag då jag kände att jag inte orkade mer!! Barnen va ju såklart uppe i varv, massa folk som jobbade på o så min press av att behöva va social me folk. Jag orkade bara inte!!! Vart irriterad på Patrik som hade bestämt sig för att vi skulle grilla allihopa medan jag tyckte att vi kunde ha köpt hem hämtmat åt alla.... Stefan förstod hur jag kände o kom o sa att jag inte alls skulle känna att jag måste va social, o fixa me middagen oxå. Sociala kunde vi va en annan dag ;) o middagen skulle Patrik fixa!
Dagen rullade på. Mamma o pappa gick hem vid fem tiden. Vi åt middag vid sex tiden. Efter middagen va Towe så snäll så hon tog hand om all disk o så så kunde jag fortsätta o packa upp.
Vid åtta tiden åkte dom hem. Vi la barnen o fortsatte sen me o packa upp. Insåg att det fortfarande va mycke saker kvar i gammla lägenheten.... La oss ändå relativt tidigt...

TUSEN TACK ALLA FÖR ALL HJÄLP!! DET VA GULD VÄRT O VI ÄR SÅÅÅÅ TACKSAMMA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3

På sön sen då. Oj så slut jag va!! Mamma ringde o vi pratade lite, hon sa att jag lät helt färdig! Att jag måste ta det lugnt, Men hade liksom inte så mkt val..... Kavlade upp ärmarna o fortsatte o jobba. Vid lunch kom pappa o Isadora (hon va hos dom) o hämtade Ida o Tim. Dom va rätt leds på allt med flytten o jag förstår dom. Så det va skönt för dom o komma iväg o leka o göra nåt annat. Dom va där ca 4 tim innan pappa kom o lämnade dom. Då åkte jag o Ida till Ikea o lämnade tillbaka några saker o sen åt lite mellis fika :) Åkte till Bauhaus o köpte me rengöringsmedel till bubbel badet. Så när vi kom hem rengjorde Patrik badkaret. Barnen fortsatte o leka ute, va ju såååå varmt. Underbart!!! Inte förren vid halv sju fick vi in dom för o äta middag o sen duscha.

Det va den veckan.... Tar denna vecka i ett annat inlägg så ni orkar läsa ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar