lördag 18 mars 2017

In på småtimmarna

Både igår o i kväll kommer kl va närmare tolv/strax därefter innan vi kommer i säng. Iof har det varit så nästan hela veckan 🙈 Igår va det ju jobb. När jag hämtade barnen åkte vi o hämtade ut medicin till Ida (den luftrörsvidgande hon tar varje kväll) o så hem. Fixade lite här hemma, vi åt middag o sen åkte jag o barnen till Alunda för bytardagen. Patrik va i lägenheten då Adrian kom o skulle kakla. Även min syster va me. Oj vilket jobb dom gjorde!! Han me kaklandet o hon me o bygga ihop lådor. Så otrooooligt tacksam för hjälpen!!! ❤
Jag o barnen hittade en hel del på bytardagen. Det vart 8 plagg i var till barnen, 1 jacka till Tim, 3 par skor till honom (ett par sandaler, ett par skor/sandaler sånna som är som ett par gympaskor men me öppningar på sidorna. Blir perfa till försommaren men oxå efter sem när han börjar på bussen! O så ett par fotbollsskor. Gissa om han var lycklig!!! 😍 ) o 1 par sandaler till Ida, en jacka till Tim (me spindelmannen på 😉 ) o så lite leksaker. Allt som allt vart det 300kr! Perfa!! 👌🏻 Ska bli spännande o se om jag sålde nåt! Barnen fikade där (kvälls macka) oxå innan vi åkte hem. Kl va kvart i nio när vi åkte o Tim somnade strax därefter. Ida vart kissinödig så vi fick stanna så hon fick kissa. Vi fick ett skrattanfall då en katt kom o skrämde oss 😂 När vi kom hem kom Patrik ut o hjälpte till o bära in Tim. O så gick han tillbaka till lägenheten. Ida bytte om o la sig. Jag tog mig en dusch o kikade sen lite på tv 😊 Mannen kom inte in förren vid elva tiden... O som sagt, kl hann bli mkt innan man väl kom i säng. 

Idag va det segt att gå upp. Patrik åkte till Bauhaus i Upplands Väsby för o köpa en förpackning till me kakel ( för o göra en lång historia kort så hade kaklet inte kommit in än här i Uppsala. Det skulle kommit i ons. O då vi ju ville ha det nu för o kunna göra klart den här helgen så kollade vi Upplands Väsby o det fanns där. O då Adrian jobbar där i närheten så va han super snäll o köpte me sig det hem igår så slapp vi en vända dit. TUSEN TACK FÖR DET!! 💙 ) så gick jag upp då. Käkade frukost, slängde in en maskin tvätt. Tim gick ut o spelade lite fotboll. När Patrik sen kom hem åkte jag o handlade. Barnen va i lägenheten me Patrik 😊 När jag kom hem käkade jag o barnen lunch. Sen gick vi tillbaka till lägenheten. Amanda o Adrian va där då han skulle kakla klart. Jag dammsög barnens rum o hängde upp deras nya gardiner. Det vart såååå fint!!! 😍 Ska visa sen! Fixade lite mer o kastade massa sopor. Hem hit o fixade fika som jag tog me dit. Kaffe, saft, bullar, kladdkaka o grädde 😋 Hann prata lite me syster ☺️ Adrian gjorde klart o sen åkte han o Amanda. Så kul, Tim va som en svans på Adrian. Han gillar verkligen honom! Jag städade mera, kastade ännu mera sopor o sen åkte jag o Tim o hämtade mat åt han o Ida. O så köpte jag me varsin cheese burgare till Patrik o pappa (pappa kom oxå efter lunch o hjälpte till) o så fick dom äta där. Efter det gick jag o Ida hem hit o hämtade tvn i deras rum, en liten madrass, två kuddar o deras lördagsgodis o gick tillbaka. Fixade mys pys åt dom i Tims rum....

☺️ 

Jag städade vidare. Som ni märker är det myyyycket o städa!!! Sen vid sju tiden gick jag o barnen hem hit. Fixade dom för kvällen o la dom. Skönt att dom fick komma i säng i tid då det vart så sent igår. O vaknade alldeles för tidigt idag 😕 Sen fixade jag middag åt mig, Patrik o pappa. Pepparbiff till dom o fläskkotlett till mig, potatisgratäng o sallad. Yammie!! Dom kom o åt, vart sen middag kl kvart i åtta 🙈 dom gick sen ut o fortsatte där ute i lägenheten o jag tog hand om efter middagen o röjde upp lite här. 
Har fixat lite gotti o förberett en film som vi ska se sen när Patrik kommer in. Lite mys kväll. Får se om jag orkar hålla mig vaken vara 😝

Denna ska vi se 😉

Så skönt att man börjar se slutet på köks renoveringen!! Det blir sjukt snyggt!! Nu är det snart "bara" flytten kvar 😉
I morrn kan vi äntligen börja flytta över saker. Nästa helg ska vi bo där!! 😍 Somjag längtar!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar