söndag 17 februari 2013

En aaaaningens bättre...

Men bara lite. Febern är borta, för tillfället, så man slipper ju frys o svett attackerna. Men halsen känns hemsk, hostan är hemsk, huvudvärken hänger kvar o kroppen värker ännu mer!! Inte van o ligga i sängen en hel dag, o det känns i hela kroppen o nacken...
Ska försöka vila så mycket ja kan idag me. Ska ju orka en hel vecka med jobb o barn mm... Ser inte fram emot det, skulle nog behöva flera dagars vila, men det går ju inte... Suck!!

Har fått i mig en smörgås o lite juice. Sitter en stund i soffan. Men det är inte lätt o förklara för mina två små hjärtan att mamma är sjuk o inte orkar göra nåt. De tycker det är lika jobbigt som jag :(

Sen önskar man ju att mannen kunde göra liiite mer ansträngning här hemma... Hemmet ser ut som om en orkan dragit igenom, o det känns som att det är JAG som måste komma me förslag på va de ska göra, så det inte blir soffan heeela dagarna... Nån mer som har det så här?...

Nej, vila ännu mer nu kanske...

2 kommentarer:

  1. Jo då! Min karl är likadan!Om jag har städat och gjort det fint när han ska gå upp med barnen tex. på morgonen så är det en bomb när jag vaknar sen i vardagsrummet och hallen! Blir sååå less! Så du är tyvärr inte ensam :/

    SvaraRadera
  2. Vad är det med karlar alltså!! Som nu när ja är sjuk o inte orkar göra nåt, det ser hemskt ut här hemma!! Ser han inte det liksom?! Gha!! Blir så arg!! Nu gjorde ju ja det ändå, men det kommer han få sota för sen! Hehe! Skönt o veta att det inte bara är här hemma det är så... Men trist att det ska behöva va så!

    SvaraRadera