tisdag 13 juni 2017

Vabbelivabb

Två dagars vab inleder vi denna vecka me.... I sön kväll började Ida klaga på ont i örat. Fick ge henne alvedon för att hon skulle kunna sova, o ligga på det örat....  Tim va väldigt snorig o lite hostig. På mån morgon hostade han mer o Ida hade fortfarande ont i örat. Så ringde vc. Åkte dit kl ett. Mamma kom o passade Tim så slapp han följa me. Hon va väldigt röd i ena örat. Vilket va början till hörselgångsinflamation. El ja, det hade gått lite längre me tanke på att hon hade ont. I övrigt va hon pigg. Hon har ju haft både det o öroninflammation flera ggr. Men just hörselgångsinflamation brukar man få av o bada mkt. Hon fick det ju i Thailand förra året o då hade hon extremt ont i båda öronen o fick tom suga ena örat. Hon fick det ju oxå i somras. Men nu, hon har ju liksom inte badat 😕 Aja, fick ögondroppar. Som inte fanns på nåt Apoteket el o beställa. Så fick gå upp till läkaren igen o be om en annan sort... Passade på o handla lite andra saker, nässpray, alvedon till barnen, tuggummi till dom o så en natt créme till mig 😝

Det gäller o börja i tid! 😂

När vi kom hem åt jag o Tim lunch. Ida hade ätit innan vi åkte. Mamma o jag tog en kopp kaffe o sen gick hon hem. 
Tim hade liiite feber igår. Men övrigt hyfsat pigg. Bryter dock ihop för minsta lilla. Ida är piggare. Lite svårt när dom vill leka o hålla igång. Men samtidigt kryper de upp i soffan då o då för dom inte orkar hålla igång hela tiden! Jag valde o va hemma me dom idag me då jag tyckte ida behövde vila örat lite. Men så hade ju Tim lite feber igår o då ska han ju oxå va hemma idag. Sen har vi ledig dag i morrn så de får vila upp sig ordentligt! Jag känner mig dock inte alls nå pigg 😕 ont i huvudet o kroppen... Barnen känns piggare än jag idag... Tråk väder är det oxå... Men lättare o hålla barnen inne då iaf, inget ont som inte har nå gott me sig! Jag borde passa på o blogga i kapp lite. Men knappt jag orkar det 🙈 känns dom om alla mina inlägg kommer huller om buller nu! 
Igår kväll bytta jag ut min kvälls macka mot lite fruktsallad ist...


Ne, man kanske skulle ta o fixa lite lunch... Snart....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar