onsdag 14 juni 2017

Piggare barn!

Idag har barnen varit piggare. Tim är fortfarande lite snorig men annars pigg! Efter frukosten idag gick vi ut. Jag sa till barnen att det nog inte är så varmt ute. Men ack så fel jag hade 😅 Jisses va kvavt det va! Jag fixade mig en islatte o sen planterade vi om lite plantor!


Vi planterade om gurka, vattenmelon o några jordgubbsplantor. Spännande o se om dom tar sig! Sen åkte vi upp till kvantum o handlade. Vi va sååå varma av o va ute så det va lite skönt o komma in o kyla ner sig lite 😜 barnen åt korv me bröd till lunch där. När vi kom hem lekte barnen ute en stund medan jag packade upp. Sen kom Ida o sa att det va för varmt för o va ute.. Skruttan! Jag åt lite lunch o sen åkte vi till min sjukgymn. 6 revben som hade låst sig 😓 o det kändes! Jag har fått en "läxa" av min sjukgymn. Som är grym!! Jag ska till nästa gång föra en träningsdagbok! Haha! Jag som inte tränat el promenerat på över ett halvår!!!!! 😨 Jag bara måste komma igång! Jag har inte mått så bra de senaste veckorna så på tors nästa vecka ska jag till min husläkare o gå igenom det. Har oxå varit sjukt trött de senaste veckorna o kunnat somna varsom närsom typ. Hur mkt jag än sovit på natten... Jag har kommit in i en o D spiral där jag går upp i vikt o äter skit saker!!!! Så här mkt har jag inte vägt ogravid. O det känns skit då jag hade gått ner 5 kg i höstas... Nu har jag gått upp det o lite till. Lika bra o va ärlig. Men det SUGER!!! Jag mår så dåligt både psykiskt o fysiskt pga det... Men iaf. Läxan är att jag ska träna på gymmet mån, ons o fre varje vecka. O promenader de andra dagarna. Jag får ha en vilo dag i veckan om jag vill. Jag ska verkligen FÖRSÖKA!! O att ha ett mål. Att jag ska redovisa detta för min sjukgymn nästa vecka känns såklart jobbigt. Men oxå jäkligt motiverande!! Hon sa att det inte spelar nån roll hur trött jag är. Jag SKA ut ändå!!
Så glad att jag har "min" sjukgymn!!! Hon har verkligen hjälpt mig! Inte givit upp trots mina 2.5 år jag nu gått där 🙈 haha! Tillbaka till resten av denna dag då. När vi kom hem fick barnen ta sig ett bad. Dom ville ha kallare än dom brukar, förstår dom! Sen fixade jag middag vilket blev pastasallad som vi åt ute...

Så skönt me skugga! Haha! 

Sen lekte barnen ute. Testade deras skateboard, cyklade o spelade basket. Det gjorde även mannen, o jag! Haha! Lite kul ibland! Jag röjde upp o gjorde fint på uteplatsen o sen va det dax o gå in... Ingen ville det då det va sååå skönt ute! Men det va sov dax för barnen! 

I morrn ska jag ha planeringsdag. Egentligen mellan 8-16.30 men sa att jag kommer till 9-9.15. Vill inte att barnen ska få en så lång dag när de inte varit pigga. Mamma är oxå snäll o hämtar dom senast 15.30 (tidigare om hon kunde) så blir det inte så sen em för dom. Tack mamsen!!! ❤️

Nu ska jag förbereda lite för i morrn o sen sova! Natti!! 🌟

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar