söndag 25 juni 2017

Midsommar 2017

I fre hade vi familje frukost. Sen försökte vi röja upp så mkt som möjligt här hemma o förbereda det vi kunde. Vid halv ett åkte vi till rasbokils hembygdsgård för o dansa kring midsommarstången! Barnen tyckte det va jätte kul! Mamma, pappa o Amanda, Cassi, Isadora o Isolde va oxå där 😊 Kriss jobbade tyvärr... 
Vi fikade lite o vi träffade en hel del barndoms kompisar. Sååå himla kul!!! O solen sken! 

Mamma, Ida, Isadora, Isolde o Amanda! 

När vi kom hem vid halv fyra va det snabba ryck. Det gick i 180!!! Jag vart helt slut!! Hann inte fixa allt jag skulle o det är alltid så himla surt!! När man tänkt en sak, hur man ska fixa, o så blir det inte så för man stressade typ ihjäl sig!! O vi är rätt många när vi ses. Denna gång va vi 13, annars är vi 15 (Amanda o Adrian firade på annat håll!) o det blir en hel del! Vi grillade o åt gott! 

Barnen fick tjuvstarta lite ☺️

Mamma o jag hade pratat i veckan om o fixa lite lekar. Jag hade skrivit upp en massa olika men jag orkade verkligen inte ta tag i det. Som tur va gjorde brorsan det. Med hjälp av mannen! Så
det vart 4-kamp, o som tur va vart det jämnt 😉 O alltså det va sååååå roligt!!! Som vi skrattade!! 😂 

Vi hade en extra deltagare, grannens pojk som är 9 år! 

Barnen kom i säng vid nio. Då gick alla hem oxå. Vilket vi inte hade tänkte men men! Jag o mannen röjde upp o fixade. Gjorde äggmackor till dagen efter o förberedde lite.
Midsommardagen ringde larmer kvart i åtta. Masade mig upp o fixade mig o dukade fram frukost. Såklart sov barnen. Så vid kvart över åtta började jag väcka dom så smått... Vi åt frukost o sen fixade vi oss iordning o packade ihop oss o tog bilen hem till mamma o pappa. Där mötte vi upp pappa o Amanda o så tog vi Kriss bil o åkte ut till dom. 
Fixade oss o gjorde klart det sista innan vi åkte upp till kilens bygdegård. Där träffade vi resten av kilarna o 9 traktorer me skrindor. Strax innan kl ett började vi färden mot Vattholma. Me två kiss pauser. När vi började åka öppnade himlen sig. Tacksam att barnen hade gummistövlar o att jag packat ner deras regnkläder. Så dom höll sig torra! Vi hade ngr ponchos me oss så vi klarade oss ganska bra! 

Mina duktiga trummisar 😍

Väl framme så ställde vi upp oss o tågade in! Va ändå mkt mer folk än jag hade trott. Även om det va lite klenare än vad det hade varit om solen skinit! En lång stund senare, o många drag senare, va det klart! Mamma, Cassi o Isolde kom o tittade. O dom hade me sig lite dricka o dounuts o kex som barnen fick! Mamma köpte oxå lite popcorn till alla barnbarnen. Så himla snällt!! ❤️
Kl vart närmare halv sex innan vi åkte hemåt. Marita hämtade Patrik o barnen, Kriss me fam i en bil o jag, Amanda, mamma o pappa i en! 
När vi kom hem hoppade jag o barnen in i duschen o mannen åkte o köpte pizza. Jag åt väl 1/4 av min sen gick jag o la mig. Hade så sjukt ont i kroppen så jag kunde inte ens sitta upp längre... Det vart en lång dag. Men rolig!!!

❤️


😊

Idag har jag mått ännu sämre. Men oxå fått ont i halsen 😕 Vi skulle ha en lugn dag men barnen lekte me Elise på fm. Medan vi tvättade o städade här hemma. Sen åkte vi me Kriss bil till kilen o hämtade min bil o sen vidare till Kriss för o lämna hans bil. Säga hej lite snabbt o sen in till stan igen. Till kvantum för o storhandla. När vi kom hem va det bara till o packa upp o fixa middag. Sen hade barnen film mys (då det ju inte vart nå igår) o när dom hade lagt sig åt jag o Patrik två mini pajer. En me rabarber o en me jordgubbar. Gjorde små för o inte äta för mkt 😝 O så tittade vi på en film. Jag har fixat för i morrn. Denna vecka är det en 5 dagars vecka... Hur ska jag orka så som jag mår??!! 😓 Inge kul att man ska få lida för att man haft roligt... Jävla sjukdomar!!!!!

Nä, godnatt på er!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar