måndag 1 april 2013

Snälla motivation!!!!

Kom tillbaka!!! Att äta gott, både mat, godis, kakor mm i en 5 dagar är INTE bra!! Ja är typ tillbaka på ruta 2 igen. O vems är felet? Ingen annans än mitt eget! Ja tar på mig ansvaret fullt ut. Ingen tvingar mig! Vad jag lärt mig? Jo, att begränsa det nästa gång. Till MAX en dag. Det är fullt möjligt. OM ja är inställd o förberedd på det! Idag kom mannen hem me mer godis. Dagens middag blir antingen pizza el hamburgare... I morrn börjar ja om från scratch! O nu tänker ja INTE tillåta o hå upp nåt kg till. Vågen ska neråt heeela tiden!!! Många kan tycka ja verkar hård mot mig själv och: det är ju bara påsk en gång om året. Osv. För nån som ska ner 15 kg kan man inte unna sig fleeeera dagar. För nån som kämpar DAGLIGEN mot sötsug o soffpotatisen, kan dessa ord göra att: Ok, det ÄR ju faktiskt bara påsk en gång om året. Det finns alltid ursäkter till allt!! Less på mig själv. Att ja tillåter andra påverka mig. Nej, denna gång ska ja va bestämd o tacka nej. O snälla Du, hjälp mig!!! Erbjud mig inte gotti när du vet att ja inte ska. Du får självklart äta i min närvaro. Men pressa mig inte o tjata att ja oxå ska/kan äta....

Nu va det sagt! Snart kommer kusin, hennes sambo o deras tvillingar hit en stund :) PLAY TIME!!!!! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar