torsdag 18 april 2013

Torsdag o ja känner mig dålig :(

Har ju både igår o idag haft huvudvärk... Har tänkt att det är för att jag sover så dåligt, o det är nog en orsak. Men under dagen idag har ja känt mig frusen o snuvig oxå... O det känns som att nåt är på g... Sover man dåligt o så så blir ju immunförsvaret sänkt = man blir mer mottaglig för virus mm... Är rädd att även Ida har nåt på g, för hon har varit så trött idag. O då blir hon hyper aktiv!! Så ända sen jag kom hem strax innan tre har det gått i ett!!! Full rulle på båda barnen!! Men oj så de leker, o så kul de har!! :) Men nu är jag TRÖTT :P
Idag gjorde jag jätte god kyckling i ugn, tack pappa för receptet!! Väldigt simplet egentligen, men sååå gott! Till det vart det ris. O tänk, jag har köpt fullkornsris till mig :O Måste ju börja skärpa till mig! ;)
När middagen va undan röjd åkte Patrik iväg o storhandla (TACK O LOV ATT JA SLAPP!!) hade verkligen inte orkat! Jag tog ist hand om busfröna ;) Vilket ju inte va heeelt lätt! Men med "hotet" att de inte får sin napp o snutte om de inte kom o satte på sig pyjamas fick de fart!! haha! O efter det va det två trötta barn som satte sig i soffan o lyssna på godnatt sagor... Hade det super myyyys!!! <3 De la sig vid sju men somnade dock inte förren vid tio i åtta... De är otroligt svår sövda sen kl ställdes om... Iof ska ja inte klaga.... De ligger ju o pratar o busar (man får gå in ett par ggr o säga till) men så ligger de tills de tillslut somnar... Man behöver ju inte sitta där inne. Vilket vi gjorde med Ida fram till i julas kanske, men sen bara vände det. SKÖNT! Tim har man, sen lååångt tillbaka, bara kunnat lagt o gått ut... Ida kommer in till oss på nätterna, vaknar ett par ggr max per natt, sover i våran säng på dagarna (mest för att hon inte ska väcka Tim då hon inte sover lika länge) Tim sover alltid i sin säng, tyst hela natten. Vaknar han el nåt, då vet man att det verkligen är nåt (dröm, håller på o bli sjuk) Så vi är lyckligt lottade. MEN det har verkligen inte alltid varit så... så jag VET hur det kan vara. O man vet aldrig, det kan komma svackor.... ALL STYRKA till er mammor (oftast är det vi som tar nätterna) som kämpar!! Fan va starka vi egentligen är!!!! <3

Nu kommer snart mannen hem. Sen ska vi fika framför tvn ;)

I morrn är det städ dax, o så ska vi såklart ut!! O på kvällen, när barnen sover, kommer Camilla o Richard!!! :D

Nej, dax o packa upp MASSA kassar!!!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar