torsdag 10 januari 2013

Ingen rolig morgon, men...

jag har bestämt mig för o göra det bästa av dagen ändå! Först vaknade Ida tiiiidigt. När hon väl somnat om vaknade Tim kl 5.30... Somnade inte om förren drygt en timme senare. O då vakna Ida, strax efter kl 7, när ja va på väg o somna om. Suck! Ja, tidig morgon vart det! Klev ändå inte upp ur sängen förren strax innan 8....

När vi sen kom upp o dukade fram frukost skulle jag bre en macka till Tim. O av vana så kollar ja alltid brödet först. O ja, där va gröna mögel prickar!!! YACK!!!!! Bäst före stod 12, konstigt! Men det är inte första gången det hände, o troligen inte det sista... Suck, att det ska behöva va så!! Aja, hade inget annat bröd så det fick bli smörgåsrån. Som vi ALDRIG äter till frukost. Bara mellis! De hade ju ätit gröt oxå så ;)
Sen spillde Ida ut ett glas me mjölk. Upptäckte då att hushållspappret va slut... In i badrummet o hämta toa papper... Jahapp, sista rullen toapapper!! Dubbel suck!!
Vad är detta??!! Bestämde mig till slut för o skratta åt allt o ändå se till att det blir en bra dag!!! :) tålamodet är dock i botten så hoppas pappa ringer snart så vi kan åka.... Fördriva lite tid ;)

Frukosten är intagen, barnen ombytta, jag ombytt o fixad, köket rent o fint, diskmaskinen på, tvättmaskinen på! Nu sitter jag me en bamse kopp kaffe i famnen, försöker samla kraft o sen ska det vikas tvätt!

Ida står bakom mig o dansar o kramad :)







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar