torsdag 10 januari 2013

Det är en konst!

Att lägga två barn i två olika rum är inte alltid lätt! Då Ida inte sover lika länge som Tim måste vi göra så. Oftast går det väldigt bra o jag lägger Ida i våran säng. Går o lägger Tim i sin o när han somnat har Ida hunnit somna innan jag kommer dit igen. Ibland, väldigt sällan, blir det som idag. Ida vill att ja ska ligga där tills hon somnar o ropar tills jag kommer. Så när ja hade lagt Tim (som somnade inom ett par min som tur va) fick ja gå in o lägga mig bredvid henne. Tog en halvtimme för henne o somna... Men märker att innan ett så är det så. Vid ett tiden har hon lätt att somna själv men lägger man henne tidigare är hon inte tillräckligt trött... Men tror inte ja lyckas hålla Tim vaken så länge :S får väl prova ;)

Va en snabbis till Lidel på fm. Men det ja skulle ha va inge bra :( dock vart det vindruvor (som Ida hade smugit ner i korgen utan att ja upptäckte det :P o ett par iläggs sulor till Patrik ;)

Hur frestande det än må vara o lägga sig o vila nu tänker ja sätta mig i soffan, äta lunch o sen städa badrummet. Om ja hinner! Satsar på o lägga mig tidigt ist ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar