onsdag 5 juli 2017

Sommarlov!!!

Alltså det blir verkligen ingen ordning på mina inlägg här på bloggen. Har så himla mkt o skriva om så det blir tillslut så att jag inte skrivet nåt! O när jag väl tar tag i o skriva så blir inläggen i oordning o jag vet inte vad jag har skrivit så det blir säkert en hel del upprepning 🙈 Så förstår ni varför om ni för en dejavu 😉

I fre gick barnen sin sista dag på förskolan innan sommarlovet. Ida sin ALLRA SISTA 😱 

Hej då förskolan!!!!!

Jag kan inte påstå att JAG kommer sakna den. Nu går ju Tim ett år till, men kommer ju gå på bussen (tack o lova!) Vill inte gå in på så mkt detaljer, blir så långt då. Men jag känner sån otrolig lättnad över att slippa förskolan. Jag märkte direkt i fre hur en sten löft från mitt bröst, hur mkt gladare jag kände mig! Beror ju säkerligen på att barnen oxå äntligen får sitt lååånga härliga sommarlov, men till stor del att de slutar på förskolan. Barnen har trivts. Spec med vissa fröknar, o kompisarna såklart. Men verksamheten funkar inte alls där, det är inte rättvist mot barnen. O tro mig, jag har haft mina diskussioner me både personal o chefen på förskolan. Det har gått bra o jag har blivit lyssnad på. Även om jag tycker det är skit jobbigt så har jag gjort det, för mina barns skull, men även för dom andra där faktiskt.
Jag har slagit knut på mig sj för o ha dom så få timmar där som möjligt, för att de ska få lediga dagar mm. JAG har inte alls mått nå bra. Tack o lov att barnen ändå har trivts där, även om de såklart skulle välja o va hemma alla gånger. Men det är bara positivt o friskt. Barnen ska vilja va hemma framför o va på förskolan tycker jag. Hemma är nr 1!! Jag inser ju mer jag tänker på det hur mkt av mitt mående har berott på att lämna barnen på förskolan. O det hade inte spelat någon roll till vilken förskola, om den så va "topp rankad" så hade jag mått dåligt. Jag VILL vara med mina barn!!! Jag VILL ha dom hemma, o jag vara hemma med dom. Men så ser inte samhället ut. Jag har gäääärna bara haft dom 3 dagar i veckan 9-14. OM jag haft möjligheten. Tror det är därför jag blir så arg på dom som sätter sina barn på förskolan heeeela dagarna, varje dag, fast dom inte behöver det!!! Dom som går hemma men har sina barn 25-40 timmar i veckan (beroende på kommun). Jag skulle GÄRNA ta dom där timmarna sj. O få va hemma me de finaste som finns!! O sååå många säger att det är så bra för barnen o få träffa andra barn. Men hallå?! För det första behövs det inte VARJE dag, o för det andra, GÖR nåt sj me dina/ditt barn!!! Finns massor man kan göra!! "Bara" gå ut i naturen om det är så. Det räcker!!! Gah!!! Sen finns det alltid undantag såklart, speciella situationer som kräver speciella "åtgärder". Det säger jag ingenting om. Men sluta tro att du inte kan ta hand om ditt barn!!! El som vissa som helt enkelt är för lata för o ta hand om sina barn (tro mig, dom finns!!) tänker jag inte ens skriva vad jag tycker om....
Skulle kunna skriva hit långt som helst om detta, men det ska jag inte nu!! Fortsättning på det jag skulle skriva om: Jag hämtade dom redan strax innan kl halv två i fre då jag slutade kl ett. Barnen kramade ngr av dom fröknar som fortfarande va där o vi plockade ihop ALLA barnens saker, det vart en hel del!! 😝 o sen åkte vi till Gränby o firade in sommarlovet me glass!!!!

❤️


❤️

Köpte oxå me oss ett fotbolls/bandy mål o en bandyklubba hem...

😄

Jag hade börjat kl 6.15 så gissa om jag va trött sen på kvällen....
Jag har nu 4 arbetsdagar kvar innan sem. I morrn jobbar jag 9-14.45 (hade 1.5 timme i komp o ta ut så gör det på morgonen så behöver jag inte börja 7.30 😉 ) På fre öppnar jag igen o börjar då 6.30 o slutar 13...
Sen jobbar jag mån o tis nästa vecks o sen SEMESTER!!!!! 😍😍🍹

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar